۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
اشتیاق بخش خصوصی ایتالیا برای همکاری با شرکت‌های ایرانی
سفیر ایران در ایتالیا اعلام کرد

اشتیاق بخش خصوصی ایتالیا برای همکاری با شرکت‌های ایرانی

سفیر ایران در ایتالیا از اشتیاق شرکت‌های ایتالیایی به ویژه بخش خصوصی این کشور برای حضور در بازار ایران و شرکت‌های کشورمان خبر داد.

به گزارش بازار، حمید بیات سفیر ایران در ایتالیا از اشتیاق شرکت‌های ایتالیایی به ویژه از بخش خصوصی این کشور برای حضور در بازار ایران و شرکت‌های کشورمان خبر داد.

بیات گفت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا از پشتوانه تاریخی بسیار قوی برخوردار و در طول سال‌ها همواره دوستانه بوده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر و به ویژه قبل از اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، حجم مناسبات تجاری و اقتصادی تهران - رم به حدی رسید که ایتالیا در جایگاه شریک اول تجاری ایران قرار گرفت، اما اعمال تحریم‌ها تاثیر منفی بر این روابط گذاشت و بخشی از این مناسبات کاهش یافت.

سفیر ایران در ایتالیا گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به رم با همتای ایتالیایی اش؛ وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد که آنان کاملاً آماده اند که با فراهم شدن فرصت‌های مناسب؛ سرعت لازم را برای توسعه روابط ایجاد کنند.

بیات افزود: همچنین در دیدار آقای امیرعبداللهیان با تعداد زیادی از صاحبان شرکت‌های خصوصی ایتالیا؛ همه آنان مشتاقانه، آمادگی خود را برای حضور در بازار ایران و همکاری با طرف‌های ایرانی اعلام کردند.

وی گفت: سابقه تاریخی همکاری‌های صنعتی و انتقال فناوری ایتالیا به ایران نشان دهنده جایگاه بسیار خوب و قابل اعتمادی میان دو طرف است و بسیاری از صنایع ایران در صنایع فولاد، نساجی، مواد غذایی و سنگ و سرامیک؛ همکاری خوبی داشتیم.

سفیر ایران در ایتالیا افزود: بسیاری از مراکز صنعتی ما همچنان به همکاری با مراکز صنعتی و فناوری ایتالیا ادامه می‌دهند و اشتیاق و رویکرد مثبت دولت و بخش خصوصی ایتالیا؛ زمینه بسیار مناسبی را فراهم می‌کند که در آینده نزدیک شاهد جهش بسیار خوبی در روند همکاری و گسترش همکاری‌ها باشیم.

بیات گفت: انتظار داریم که به زودی شاهد این باشیم که ایتالیا دوباره به جایگاه شریک اول تجاری ایران در اروپا برگردد.

کد خبر: ۱۶۲٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha