۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
«منهارت» لندروور «دیفندر» را ۵۰۰ اسب بخاری کرد
لندروور با پیشرانه آلمانی در مصاف با رقبا

«منهارت» لندروور «دیفندر» را ۵۰۰ اسب بخاری کرد

منهارت بزرگترین شرکت تیونینگ آلمانی، به تازگی لندروور دیفندر را تیون کرده و قدرت آن را به ۵۰۰ اسب بخار ارتقا داده است. این تیون فقط برای ۱۰ دستگاه انجام و بزودی عرضه بازار می شود.

بازار؛ گروه خودرو: لندروور یکی از خودروسازان محبوب انگلیسی در بازارهای جهانی است که شهرت به تولید محصولات اس یو وی با کیفیت و ویژه آفرود دارد. یکی از بهترین محصولات این خودروساز انگلیسی، دیفندر است که بدون نیاز به کوچک ترین تغییر می توان با آن مسیرهای صعب العبور خارج جاده را به آسانی پیمود. شاید یکی از دلایل موفقیت دیفندر در آفرود نوردی ویژگی مناطق کوهستانی انگلیس و لحاظ کردن این موضوع در طراحی خودرو است.

«منهارت» لندروور «دیفندر» را ۵۰۰ اسب بخاری کرد


لندروور هدف داشت که با دیفندر در بازار اس یو وی های آفرودی خاص رقابت سرسختی را آغاز کند، اما ظاهرا منهارت به عنوان بزرگترین تیونر آلمانی خواب دیگری برای این محصول بریتانیایی دیده است. منهارت به تازگی دینفدر را تیون و آن را به ۵۰۰ اسب بخار قدرت رسانده است، قدرتی که برای قامت این اس یو وی آفرودی بسیار زیاد است. دیفندر ارتقا یافته به سبک منهارت دارای گلگیرهای مشکی، رادیاتور بزرگد و براق، لاستیک های ویژه مسیرهای خارج جاده و گارنیش های تقویت شده گلگیر است. منهارت تلاش کرده که بدنه این خودرو را با دقت و حساسیت بسیار زیاد ارتقا دهد تا در طراحی اصلی خودرو تفاوت چندانی ایجاد نشده و از سوی حس سرسختی نیز به مشتریان القا شود.

«منهارت» لندروور «دیفندر» را ۵۰۰ اسب بخاری کرد

منهارت برای جلب نظر مشتریان این شرایط را ایجاد کرده است که براساس سلیقه منحصر به فرد هر کس می توان بدنه خودرو را تغییر داد، البته این تغییر شامل انتخاب قدرت فنی یا ارتقا آن به سبک دلخواه نمی شود. زیرا محاسبات پیچیده ای برای ارتقا چند اسب بخار در پیشرانه ها وجود دارد که این موضوع محدودیت ایجاد کرده است. البته باید منتظر بود و دید که تیون کردن قوای فنی لندروور دیفندر می تواند ضریب استهلاک این اس یو وی خوش فروش را افزایش دهد؟

«منهارت» لندروور «دیفندر» را ۵۰۰ اسب بخاری کرد

البته تیون شدن دیفندر به قوای فنی و بدنه آن ختم نمی شود، بلکه منهارت پا را از این موضوع فراتر گذاشته و کابین این انگلیسی بلند قامت را نیز دست خوش تغییر قرار داده است. مهم ترین نکته در تغییر کابین خودرو افزوده شدن دو رنگ نقره ای و مشکی به همراه چرم آلکانترا به سلیقه مشتری است. البته نباید توقع زیادی از تغییر کابین دیفندر به دلیل محدودیت ابعادی داشت.

براساس آن چه که منهارت اعلام کرده است؛ «برای دست یابی به قدرت ۵۰۰ اسب بخار تغییرات عدیده در سیستم اگزوز، توربو و سیستم سوخت رسانی داشته است. این تغییر برای نسخه بنزینی دیفندر اعمال شده و برای نمونه دیزلی آن تاکنون برنامه تیونی اعلام نشده است.» در حالت عادی دیفندر می تواند با پیشرانه شش سیلندر سه لیتری مجهز به توربوشارژر ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما پیشرانه دیفندر با چاشنی منهارت می تواند ۵۱۲ اسب بخار قدرت و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت می تواند آن را به قوی ترین اس یو وی اروپایی تبدیل کند.

«منهارت» لندروور «دیفندر» را ۵۰۰ اسب بخاری کرد

گفتنی است که منهارت فقط قصد دارد ۱۰ دستگاه دیفندر ۵۰۰ اسب بخاری تیون و احتمالا آن را تا پایان سال میلادی جاری راهی بازار خواهد کرد، البته باید منتظر بود و دید واکنش لندروور به این موضوع چه خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۲٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha