پهلوگیری کشتی‌های حامل برنج در بنادر کشور

پهلوگیری کشتی‌های حامل برنج در بنادر کشور

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: کشتی‌های‌ حامل برنج و شکر وارداتی در بنادر کشور پهلو گرفته و محموله‌ آن آماده تخلیه و بارگیری است.

به گزارش بازار، قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، با بیان اینکه طبق بخشنامه‌ هر ساله به منظور حمایت از تولید داخل، واردات برنج از یکم مرداد تا یکم دی‌ماه ممنوع است، گفت: این خلأ پنج ماهه در بازار، موجب ایجاد فضای سودجویی و گرانفروشی تولیدکنندگان داخلی و خارجی می‌شد.
وی افزود: امسال دولت برای تنظیم بازار، ممنوعیت واردات برنج خارجی را لغو کرد و اکنون محدودیتی در واردات برنج خارجی وجود ندارد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان کرد: کشتی‌های‌ حامل برنج و شکر وارداتی در بنادر کشور پهلو گرفته و محموله‌ آن آماده تخلیه و بارگیری است.

حسنی با بیان اینکه افزایش قیمت برنج در صد سال اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: کاهش قدرت خرید مردم، موجب دپو شدن برنج در انبارهای شمالی، شالیکوبی‌ها و مغازه‌های تهران شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت برنج نو، شاهد کاهش قیمت برنج در سه استان شمالی هستیم.

حسنی با بیان اینکه بنکدار با احتساب ۳ درصد سود قانونی برنج را عرضه می‌کند، افزود: بنکداران تهران و دیگر شهرها در تعیین قیمت برنج نقشی ندارند و قیمت برنج ایرانی توسط کشاورزان سه استان شمالی تعیین می‌شود.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش ۱۰ هزارتومانی قیمت هر کیلوگرم برنج در شمال و تهران خبر داد و گفت: امیدواریم با این رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی، شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت برنج ایرانی باشیم.

کد خبر: ۱۶۲٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha