۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۵
مشهودترین و آزاردهنده‌ترین زیان یک سرمایه‌گذار؛ خرید در سقف، فروش در کف
مدیر مشاور سرمایه گذاری پاداش سرمایه مطرح کرد

مشهودترین و آزاردهنده‌ترین زیان یک سرمایه‌گذار؛ خرید در سقف، فروش در کف

مدیر مشاور سرمایه گذاری پاداش سرمایه گفت: بدترین حالت سهامداری زمانی رخ می‌دهد که عده‌ای بتوانند سهام شرکت‌ها را در بالاترین قیمت‌ به سهامدار بفروشند و در پایین‌ترین قیمت از او بخرند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، الناز جمالی مدیر مشاورسرمایه گذاری پاداش سرمایه گفت: روزهای تکراری و فرسایشی بازار سهام ادامه دارد، اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که هیچ روندی پایدار نیست و در اوج ناامیدی بازگشت روند صورت می گیرد.

جمالی با اشاره به بی‌رمق بودن شرایط کنونی بازار در ادامه افزود: بازار سهام در یک بلاتکلیفی به سر می برد که این بلاتکلیفی با نگاه به ادوار رکودی بازار و همچنین اهرم‌های تاثیرگذار بر بازار سهام نویدبخش روزهای متعادل و مثبت بازار است. همچنین در شرایط فعلی حرکت لیدرهای بازار در حمایت از شاخص کل نشان از حمایت نامحسوس در بازار سهام را می دهد.

مدیر مشاورسرمایه گذاری پاداش سرمایه تصریح کرد: یک نکته‌ بسیار مهم که در اغلب تحلیل‌ها به آن پرداخته نمی‌شود، ارزش فیزیکی شرکت‌های موجود در بازار است؛ به عبارتی، بازارسرمایه اگرچه در ظاهر فقط متکی به گردش نقدینگی و عرضه و تقاضا است، اما مهم‌ترین رکن آن، وجود فیزیکی خود شرکت‌هاست.

به گفته این کارشناس بازارسرمایه؛ ‌چه بخواهیم و چه نخواهیم هر یک از ما سهام‌داران، صاحب بخشی از این شرکت‌ها هستیم و اگر ارزش سهام ما به هر طریقی پایین آمده، خود شرکت‌ها یا دارایی ما هنوز سر جای خود هستند و نیست و نابود نشده‌اند؛ همین تفاوت اصلی بازار سرمایه با سایر بازارهای موازی است.

وی بیان داشت: بدترین حالت ممکن این است که عده‌ای بتوانند سهام شرکت‌ها را در بالاترین قیمت‌ به ما بفروشند و در پایین‌ترین قیمت از ما بخرند. این زیان مشهودترین و آزاردهنده‌ترین زیانی است که یک سرمایه‌گذار می‌تواند متحمل شود.

جمالی اظهار داشت: وقتی گزارش‌های ماهانه و فصلی اغلب شرکت‌ها حکایت از رشد سودآوری آن‌ها دارد، پس سهام ما هم ناگفته ارزنده‌تر شده است و کلید ماجرا اتحاد سهام‌داران حقیقی است. همچنین کلید سهام‌داری موفق، در دست شرکت‌هایی است که ارزش ذاتی و بنیادی بالا دارند.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان گفت: اگر از این زاویه به بازار نگاه کنیم که با وجود شرایط فعلی چرخ شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه همچنان می‌چرخد پس امروز وقت خریدن سهام است و نه فرصت فروش آن. از این رو بدون‌شک اگر ما عرضه نکنیم، قیمت سهم بالا می‌رود و حقوقی هم در این شرایط عرضه کند، فقط سهم خود را از دست داده است.

وی تصریح کرد: عوامل مهمی از جمله نوسانات قیمت نفت برنت و کامودیتی ها، ‌افزایش نرخ دلار و ثبات در کانال ۳۰ هزار تومانی در کنار فاصله قیمت ارز نیما و سَنا و همچنین اخبار سیاسی که در محوریت برجام در حال چرخش است بازار سهام را با ابهام روبرو کرده در نتیجه اغلب سهامداران در نقش فروشنده در بازار حضور دارند، ولی باتوجه به قرار گرفتن در فصل مجامع، پیش‌بینی می‌شود بازار سهام روند متعادل و مثبتی را طی کند.

کد خبر: ۱۶۲٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha