۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
جلوگیری از تعطیلی ۱۴۳ واحد تولیدی و بیکاری ۱۱ هزار کارگر در سال گذشته

جلوگیری از تعطیلی ۱۴۳ واحد تولیدی و بیکاری ۱۱ هزار کارگر در سال گذشته

رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه از رسیدگی به ۴ هزار و ۴۷ پرونده ماده ۴۷۷ در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی با اشاره به بررسی و عملکرد پرونده‌های خاص در سال گذشته، گفت: در بررسی و رسیدگی به پرونده‌های موضوع ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری در سال گذشته، تعداد ۴ هزار و ۴۷ فقره پرونده بررسی و رسیدگی شد که در این رابطه رئیس قوه قضاییه با ۲ هزار و ۱۸۷ فقره پرونده نسبت به اعمال ماده ۴۷۷ موافقت کرد.

معاون قضایی قوه قضاییه با اشاره به بررسی و رسیدگی به پرونده‌های موضوع قصاص و ماده ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی و ماده ۴۲۸ قانون مجازات اسلامی، تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۶۹۱ فقره پرونده قصاص بررسی و رسیدگی شد که از مجموع آن برای ۶۵۸ فقره استیذان قصاص، برای ۹ فقره اعلام رضایت اولیای دم و برای ۲۴ فقره نیز درخواست اعمال ماده ۴۷۷ صادر شد.

وی افزود: با توجه به اختیارات تفویضی از سوی رئیس قوه قضاییه به معاونت قضایی قوه، ۴۴۰ فقره پرونده ماده ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد پرونده بررسی شده برای ۲۸۳ فقره درخواست اخذ دیه، برای ۵۱ فقره درخواست قصاص، برای ۲۶ فقره ردّ ماده ۳۵۶ و برای تعداد ۸۰ فقره نیز درخواست رفع نقص صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی گفت: ۱۵ فقره پرونده ماده ۴۲۸ قانون مجازات اسلامی نیز مورد بررسی قرار گرفت که با ۴ فقره پرونده نسبت به اعمال ماده ۴۲۸ موافقت و با ۱۱ فقره پرونده نیز مخالفت شده است.

وی با اشاره به بررسی و رسیدگی به پرونده‌های عفو تفویضی موضوع ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ آیین نامه عفو و بخشودگی، گفت: ۱۷۶ فقره پرونده عفو تفویضی مورد بررسی قرار گرفت که رئیس قوه قضاییه در این رابطه در مجموع با ۷۰ مورد مخالفت و با ۱۰۶ مورد موافقت کرد.

معاون قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴ هزار و ۸۸۱ فقره پرونده جهت رسیدگی به معاونت قضایی ارجاع شد، ادامه داد: با توجه به موجودی پرونده‌های سال‌های قبل، در مجموع به ۵ هزار و ۳۶۹ فقره پرونده رسیدگی شد که از این تعداد، ۳ هزار و ۲۳۸ فقره پرونده مورد موافقت قرار گرفته است.

وی درخصوص رسیدگی به پرونده‌های عفو مشمولان، گفت: در سال ۱۴۰۰، در طی ۷ مناسبت، ۲۶ هزار و ۷۴۳ فقره پرونده جهت بررسی به کمیسیون عفو مرکزی ارجاع و پس از بررسی‌های انجام شده، ۱۹ هزار و ۶۰۴ فقره پرونده مورد موافقت قرار گرفت و همچنین ۳ هزار و ۵۱۴ فقره مورد مخالفت کمیسیون عفو مرکزی و ۳ هزار و ۶۲۵ فقره پرونده نیز مورد مخالفت رئیس قوه قضاییه قرار گرفت که از میان پرونده‌های مورد موافقت قرار گرفته تعداد ۸۸۸ فقره مربوط به بانوان و ۳۴۵ فقره مربوط به محکومان امنیتی است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی با اشاره به عملکرد اداره کل تصفیه امور ورشکستگی در سال گذشته: ۵۵ دوره آموزشی بصورت حضوری و غیرحضوری برای ادارات تصفیه امور ورشکستگی و سایر نهادها و ارگان‌های مرتبط با ورشکستگان مانند بانک‌ها، سازمان تأمین اجتماعی و امور مالیاتی اجرا و برای ۲ هزار و ۶۷۴ نفر در مجموع به میزان ۶ هزار و ۴۲ نفر ساعت کلاس آموزشی تشکیل شده است.

وی افزود: تهیه و تنظیم سه جزوه آموزشی با عناوین مختلف برای ادارات تصفیه و دادگاه ها با موضوعات آیین رسیدگی به تصفیه شرکت‌های منحله در ادارات تصفیه، نحوه رسیدگی به دعاوی به ورشکستگی، جایگاه مستثنیات دین در تصفیه امور ورشکستگی صورت گرفت و همچنین بر نحوه رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در اختیار ادارات تصفیه و همچنین مدیران تصفیه به صورت حضوری از طریق مراجعه به ادارات تصفیه و بازدید از کارخانه‌های ورشکسته و غیرحضوری از طریق اخذ و مطالبه پرونده‌ها و بررسی گزارش‌های واصله، اقدامات لازم صورت گرفت.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: مجموع عملکرد مالی اداره کل تصفیه امور ورشکستگی معاونت قضایی قوه قضاییه شامل درآمد حق صندوق (الف) با ارزش مالی ۵۳۷ میلیارد و ۵۰۸ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۴۸۰ ریال، پرداختی به بستانکاران با ارزش مالی ۷ هزار و ۸۷۶ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۸۰ ریال، درآمد حق صندوق (ب) با ارزش مالی ۱۸۱ میلیارد و ۶۷۲ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۳۰ ریال است.

وی با اشاره به آمار و عملکرد ادارات تصفیه امور ورشکستگی در سال گذشته، گفت: از ۱۲ استانی که ادارات تصفیه در آن‌ها تشکیل شده است، در مجموع دارای هزار و ۱۰۷ فقره موجودی هستند که پرونده‌های وارده در سال ۲۲۶ فقره و پرونده‌های مختومه ۲۹۹ فقره هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی با اشاره به عملکرد اداره کل تصفیه در خصوص پیشنهاد و پیگیری جهت تصویب و راه اندازی ادارات تصفیه، ادامه داد: حسب پیگیری‌های بعمل آمده در دو استان قزوین و زنجان اداره تصفیه امور ورشکستگی راه اندازی شدند و در مجموع ۱۴ استان دارای اداره تصفیه هستند. همچنین با تصویب چارت ادارات تصفیه تمامی استان‌های کشور، درصدد راه¬اندازی ادارات تصفیه امور ورشکستگی در سایر استان‌های باقی مانده هستیم.

وی افزود: با توجه به وظیفه ذاتی اداره کل تصفیه درخصوص جلوگیری از تعطیلی شرکت‌ها و کارخانه‌های ورشکسته و اقدام جهت راه اندازی مجدد آن‌ها و با توجه به شعار سال گذشته «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها»، تا پایان سال اعلامی از تعطیلی ۱۴۳ واحد تولیدی و بیکار شدن بیش از ۱۱ هزار کارگر، جلوگیری بعمل آمده است.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: ایجاد پایگاه اطلاعاتی از ورشکستگان و ثبت اطلاعات یک هزار و ۶۰ عنوان ورشکستگان در بانک جامع اطلاعاتی برای اولین بار در اداره کل تصفیه امور ورشکستگان انجام شده است.

کد خبر: ۱۶۲٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha