۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
تولید سالانه بیش از ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین

تولید سالانه بیش از ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین

مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: تولید سالانه لاستیک خودروهای سنگین در کشور به بیش از ۵۰۰ هزار حلقه رسید.

به گزارش بازار، محسن صفدری، در خصوص میزان تولید تایرهای باری‌, اتوبوسی و ماشین‌های سنگین، افزود: این لاستیک‌ها در ۲ بخش تولید می‌شود که بخشی مربوط به تایرهای بایاس یا نخی نسل قدیم و بخش دیگر مربوط به نسل جدید لاستیک‌های رادیال تمام سیمی می‌شود.

وی با بیان اینکه در تولید لاستیک‌های بایاس نسل قدیم، ظرفیت مازاد داریم، اضافه کرد: نیاز داخل به این لاستیک‌ها کمتر از تولید و ظرفیت اسمی بوده و به همین دلیل اجازه صادرات به تولیدکنندگان این صنعت داده شده است.

صفدری با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک در کشور تولید شده است گفت: در تولید لاستیک‌های رادیال تمام سیمی، هم اکنون یک واحد به صورت صد در صدی فعالیت می‌کند، اما با توجه به نیازِ یک میلیون و ۴۰۰ هزار حلقه‌ای که در بخش لاستیک باری و اتوبوسی وجود دارد، بخشی از نیاز کشور با واردات تامین می‌شود.

صفدری سیاست‌های وزارت صمت را تامین حداکثری نیاز کشور و رسیدن به خودکفایی لازم در حوزه تولید لاستیک‌های باری و اتوبوسی سیمی و رادیال دانست و گفت: هم اکنون اعطای تسهیلات بانکی را با کمک صندوق توسعه ملی برای تامین مالی واحدهای تولیدی در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم وابستگی به واردات را در این حوزه کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت با ابراز امیدواری در خصوص رسیدن به ظرفیت مطلوب تولید در بخش تایرهای سنگین، گفت: مدتی است یک واحد تولیدی در استان اردبیل به بهره برداری رسیده، اما به دلیل برخی مشکلات، بهره برداری صددرصدی آن با مشکل مواجه شده است که امیدواریم به زودی با افزایش تولید، بخشی از نیاز کشور با تولیدات این واحد تامین شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha