۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
اندیشکده‌های برتر، طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت را نقد کنند
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اندیشکده‌های برتر، طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت را نقد کنند

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از مدیران اندیشکده‌های برتر کشور خواست با نقد طرح‌ها و مستندات، نقش خود را در اصلاح حوزه صنعت، معدن و تجارت ایفا کنند.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین روز گذشته (پنجشنبه) در نشست هم اندیشی جمعی از مدیران اندیشکده‌های برتر کشور که در ساختمان وزارتخانه برگزار شد، گفت: سامانه‌ای با عوامل و اطلاعات محدود داریم؛ حال چطور این عوامل را هم راستا و همگرا کنیم تا مصالح این سامانه محقق شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی عوامل خوب تنظیم نشود اهداف محقق نمی‌شود افزود: برای رفع این اشکال در بستر نهادی باید اولویت گذاری، تنظیم گری به لحاظ قواعد، تسهیل گری خوب و نظارت دقیق داشت.

فاطمی امین خطاب به مدیران اندیشکده‌های برتر کشور با ذکر مثالی از موضوع ذخایر معادن فولاد و مس کشور گفت: صنعت فولاد کشور در شرایطی که یک در صد از ذخایر معادن فولاد جهان و یک درصد جمعیت جهان در ایران است صنعتی اشباع شده به شمار می‌رود، اما از سویی دیگر با وجود قرار داشتن ذخیره ۷ درصدی مس جهان در ایران، صنعت این مس در مقابل فولاد دست نخوره و همانند زمین خالی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه در تعامل با اندیشکده‌ها است که می‌توان به ریشه مسائل دست یافت و فهمید باید چه کاری انجام داد خطاب به مدیران اندیشکده‌های برتر کشور پیشنهاد داد با نقد طرح‌ها و مستندات در اصلاح حوزه صنعت، معدن و تجارت نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: به تازگی ۳۱۷ دستورالعمل در حوزه صنعت و معدن برای اصلاح و تجمیع پیشنهاد می‌شود برای شروع همین دستورالعمل را می‌توانید مورد نقد قرار دهید. از سویی دیگر ما در وزارتخانه سازوکاری پیش بینی کرده ایم که بر اساس آن هر معاونت وزارتخانه یک شورای ۵ نفر عضو داشته که یکی از این اعضا به عنوان تحلیل گر باید با فضای دانشگاهی و اندیشکده‌ها مرتبط باشد.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha