۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
 رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در اولویت دولت است
رئیس جمهور:

رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در اولویت دولت است

رییس جمهور گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از مسائل با اولویت و مهم دولت است و انشاالله گام‌های اساسی دراین راستا برداشته خواهد شد.

به گزارش بازار، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان سرپل ذهاب در مرقد مطهر احمدابن اسحاق (ره) ضمن تبریک دهه ولایت افزود: ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال جوانان از مسائل عمده و محوری دولت است که بر آن‌ تاکید دارم.

وی همچنین اظهار کرد: اشتغال، فقط کار پشت میز نشستن نیست، بلکه باید کشاورزی و دامداری در این منطقه مولدی برای تولید باشد و مردم استان کرمانشاه امروز نباید دغدغه اشتغال داشته باشند.

رییس جمهور در ادامه سخنانش اظهار داشت: سرپل ذهاب مشهد مظلومان فاتح است، شهری که ایستادگی و مقاومت در مقابل صدامیان داشتند و زبانزد خاص و عام هستند، مردمانی که حقیقتا در هشت سال دفاع مقدس بردباری، صبر و شکیبایی، روحیه ایستادگی و مقاومت آنها در مقابل بمباران ها، ستم های صدامیان کردند، و این مقاومت مثال زدنی است.

وی افزود: وجب به وجب این سرزمین یادآور رشادت، شهادمت، شجاعت و ایستادگی، دلدادگی به خدا و ولایت مداری است و این سرزمین بعنوان مشهد مظلومان فاتح باید گرامی داشته شود.

آیت الله رییسی گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس و تقدیم قریب به هزار شهید و بیش از هزار ایثارگر و جانباز، مردم این شهرستان سازندگی را آغاز کردند و یکباره با حادثه طبیعی زلزله مواجهه شدند در این زلزله خسارت های بسیاری متحمل شدند.

وی افزود: این حادثه مورد توجه استان کرمانشاه و بلکه مورد توجه کشور قرار گرفت، رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی نسبت به این منطقه توجه کردند، مردمانی که در روزهای مقاومت امتحان خوبی پس دادند و پاسداری و حراست کردند شایسته توجه هستند.

رییس جمهور ادامه داد: مشکل مردم سرپل ذهاب مشکل کشور تلقی می شود، تلاش های بسیاری از جانب دستگاه ها و نهادها و خود مردم این منطقه صورت گرفته است.

به بیان آیت الله رئیسی، با تمام نواقص و مشکلات امروز شهر سر و سامان گرفته اما مساله وام های زلزله، شرایط کرونا و وضعیت درآمدی امکان بازپرداخت تسهیلات را برای مردم بسیار سخت کرده است از این رو از آقای استاندار و مسئولان مربوطه می خواهم نسبت به بازپرداخت وام ها تجدید نظر شود و مهلت جدی برای بازپرداخت به مردم داده شود و در صورت عدم توانایی در بازپرداخت احتمال بخشودگی وجود دارد.

وی ادامه داد: در خصوص نگرانی مردم نسبت به مساله آب و سامانه گرمسیری باید گفت که این سامانه به نحوی تکمیل شود که در این منطقه شاهد اشتغال و درآمد زایی باشیم و از وظایف جدی است و از مصوبات سفر طرح تکمیل سامانه گرمسیری خواهد بود.

رییس جمهور در ادامه سخنانش همچنین گفت: شخصیت احمدابن اسحاق قمی اشعری شخصیت ارزشمند و ولایی است که در شهرستان سرپل ذهاب امروز نظرش مثل خورشید درخشش دارد و افتخاری است.

وی ادامه داد: در این شهرستان همه خانواده ها و اقوام اهل تشییع، اهل سنت و اهل حق، شهیدانی تقدیم اسلام کردند، این اقوام با عقاید مختلف به نام جمهوری اسلامی و دلدادگی ولایت و پاسداری از وطن دوشادوش هم زندگی می کنند و انصافا دفاع جانانه ای از این مرز بوم انجام دادند و قطعا رفع مشکلات این مردم از اولویت های دولت است.

وی اظهار کرد: اولین نقطه در استان کرمانشاه که قصد سفر کردم شهرستان سرپل ذهاب بود و حقیقتا در این منطقه امتحان خوبی در دوران دفاع مقدس پس دادند، برای همه دولتمردان باید بعنوان یک اولویت تلقی شود.

رئیس جمهور در ادامه همچنین گفت: اساس سفر به این منطقه این بود که مسائل و مشکلات از نزدیک ببینیم و در رفع آن تمام تلاش قرار دهیم شرمنده خدا و پیامبر و خانواده شهدا نباشیم.

وی تاکید کرد: مدیران باید چهره‌های انقلابی و دغدغه مند مشکلات مردم باشند، در میان مردم خود را بدانند و مردم احساس کنند مدیران از خود آنان هستند.

آیت الله رییسی افزود: بارها در شورای اداری مطرح کردم و امروز هم در میان مسئولین تکرار میکنم مدیران باید دغدغه حل مشکلات مردم و روحیه تحول خواهی داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha