۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
افزایش بی سابقه نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن در بازار| افزایش قیمت ادامه خواهد داشت
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش بی سابقه نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن در بازار| افزایش قیمت ادامه خواهد داشت

قیمت جفت ارز USD/JPY به بالاترین حد طی بیش از ۲۴ سال گذشته افزایش یافته و سرمایه گذاران در واگرایی شدید ایجاد شده در سیاست های بین فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن روی این جفت ارز قیمت گذاری می کنند.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز USD/JPY به بالاترین حد طی بیش از ۲۴ سال گذشته افزایش یافته و سرمایه گذاران در واگرایی شدید ایجاد شده در سیاست های بین فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن روی این جفت ارز قیمت گذاری می کنند.

در نتیجه، ین ژاپن به نرخ ۱۳۸ در برابر دلار آمریکا کاهش یافت، به این معنی که ارز رسمی ژاپن تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده که آن را به یکی از بدترین ارزهای کشورهای توسعه یافته تبدیل می کند.

عامل اصلی سقوط ارزش ین ژاپن در برابر دلار، واگرایی در سیاست های بانک مرکزی دو کشور است. در حالیکه فدرال رزرو آمریکا احتمالا نرخ بهره بانکی را برای چندمین بار در سال جاری قرار است بار دیگر افزایش دهد، بانک مرکزی ژاپن تاکنون از هرگونه افزایش نرخ بهره بانکی اجتناب ورزیده و این در حالیست که درست مانند دیگر کشورهای صنعتی، ژاپن نیز تا حد زیادی درگیر مساله تورم و کاهش ارزش پول ملی خود شده است.

ین ضعیف نیز به تورم کمک کرده است زیرا ژاپن اکنون مجبور است برای محصولات وارداتی خود هزینه بیشتری بپردازد و این در حالیست که بسیاری از صادرکنندگان از ین ضعیف سود می برند.

پیش بینی نرخ USD/JPY

افزایش بی سابقه نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن در بازار| افزایش قیمت ادامه خواهد داشت

نمودار ساعتی نشان می دهد که نرخ جفت ارز USD/JPY طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. این جفت ارز توانست در روز پنجشنبه به محدوده بالاتر از نقطه مقاومت کلیدی ۱۳۷.۷۶ حرکت کند که بالاترین نقطه نرخ آن در سال جاری محسوب می شود. علاوه بر این، قیمت از میانگین متحرک ۲۵ و ۵۰ روزه بالاتر رفته و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) جهش کرده است.

لذا پیش بینی می شود که این جفت ارز به احتمال زیاد به افزایش نرخ خود ادامه دهد. سقوط به زیر ۱۳۷.۷ نمای صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha