۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
اجرای ۳ برنامه محوری برای کودکان کار در استان سمنان| حمایت و توزیع بسته‌های فرهنگی
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

اجرای ۳ برنامه محوری برای کودکان کار در استان سمنان| حمایت و توزیع بسته‌های فرهنگی

سمنان- احمدی، مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان از اجرای سه برنامه شاخص و محوری برای کودکان کار خبر داد و گفت: پویش جشن امامت و ولایت، سفر مشهد و جشن کودکان کار از جمله این برنامه‌ها است.

حامد احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به برگزاری سه رویداد در حوزه کودکان کار سمنان، تاکید کرد: در یک ماه اخیر سه اقدام فرهنگی و حمایتی شامل اردوی زیارتی مشهد مقدس برای مشهدی اول های کودکان کار، جشن روز جهانی کودکان کار و همچنین پویش دهه ولایت و امامت برگزار شده است.

وی در تشریح یکی از این طرح ها و با اشاره به اینکه کودکان کار مورد حمایت ستاد اجرایی استان سمنان قرار گرفتند، ابراز کرد: یکی از اقداماتی که ستاد اجرایی استان انجام داده طرح ویژه دهه ولایت و امامت است که با محوریت جامعه کودکان کار ثبت شده و تحت پوشش بهزیستی و موسسه حامی، اجرا شد.

حمایت و آموزش کودکان کار
مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان افزود: این کودکان کار در این مجموعه آموزش می بینند و از آنان حمایت می شود اما نیاز بود که برنامه های فرهنگی نیز برای این قشر صورت گیرد، لذا ستاد اجرایی با همکاری ارگان هایی مانند شهرداری سمنان، بهزیستی و .. اقدام به برگزاری طرح عید امامت و ولایت برای این قشر کرده است.

احمدی با بیان اینکه کودکان کار به واسطه محیط و شرایط کاری که دارند ممکن است از مناسبت های مذهبی و اعیاد دور باشند، تاکید کرد: این پویش با هدف تبیین اعیاد گذشته و پیش رو با محوریت عید غدیر در بین کودکان کار برگزار و در کنار تبیین فلسفه غدیر، به دنبال نشاط اجتماعی و رقم زدن ساعات خوشی برای این کودکان نیز است.

یکی از اقداماتی که ستاد اجرایی استان انجام داده طرح ویژه دهه ولایت و امامت است که با محوریت جامعه کودکان کار ثبت شده و تحت پوشش بهزیستی و موسسه حامی، اجرا شد

وی از توزیع بسته های فرهنگی برای استفاده کودکان کار نیز خبر داد و بیان کرد: تکه هایی از فرش حرم رضوی به همراه شکر، برنج و نمادهای تبرکی امام رضا(ع) از جمله اقلام موجود در بسته فرهنگی بود همچنین باید تاکید کرد که کودکان کار به واسطه سختی زندگی قدری از بسته های معنوی فاصله دارند لذا تلاش شد تا این قشر در ایام غدیر، با فلسفه آشنا شوند در این راه همچنین از حجت الاسلام خدری کارشناس مذهبی با تخصص کودکان نیز دعوت به عمل آمد و برنامه های خوبی را شاهد بودیم.

اجرای ۳ برنامه محوری برای کودکان کار در استان سمنان| حمایت و توزیع بسته‌های فرهنگی

بازخورد ها و استقبال خوب
مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان از استقبال خوب کودکان کار سمنان از این طرح خبر داد و گفت: بعد از برگزاری مباحث و بازخورد ها و اطلاعاتی از کودکان درباره مبحث غدیر طلب می شد، نشان داد که به خوبی با مباحث مطروحه ارتباط برقرار کرده و مفاهیم مرتبط با غدیر به خوبی منتقل شده است البته باید گفت جشن در مرکز سلامت تکیه کوشمقان سمنان و خانه تاریخی پورحسینی ها به همت ستاد اجرایی، شهرداری مرکز سمنان و موسسه مهر حامی تحت نظر بهزیستی برگزار شد.

در یک ماه اخیر سه اقدام فرهنگی و حمایتی شامل اردوی زیارتی مشهد مقدس برای مشهدی اول های کودکان کار، جشن روز جهانی کودکان کار و همچنین پویش دهه ولایت و امامت برگزار شده است

احمدی بیان کرد: این سومین کاری است که ستاد اجرایی برای کودکان کار استان سمنان برگزار می کند و افتخار داشتیم که طرح مشهدی اول ها برای کودکان کاری که تا کنون زیارت علی بن موسی الرضا(ع) را تجربه نکرده بودند را با خانواده هایشان را نیز اجرا کنیم. این برنامه دو هفته قبل به همت گروه های جهادی صورت گرفت و صحنه های زیبایی را برای کودکان کار و خانواده ایشان رقم زد که تاکنون مشهد را ندیده بودند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۱ کودک کار به همراه خانواده هایشان حضور داشتند، افزود: برای این طرح ۱۱۰ میلیون ریال هزینه شد همچنین برنامه روز جهانی کودک کار در محوطه بهزیستی با هزینه ۵۵ میلیون ریالی از دیگر برنامه های ما برای کودکان کار بود.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha