۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
تامین مالی ۱۲۰۰ میلیارد ریالی دانش بنیان‌ها از فرابورس
مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران خبر داد

تامین مالی ۱۲۰۰ میلیارد ریالی دانش بنیان‌ها از فرابورس

مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران، از تأمین مالی حدود ۱۲۰۰ میلیارد ریالی دانش بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها در سه ماه نخست امسال از طریق فرابورس خبر داد.

به گزارش بازار، عارف علیقلی‌پور مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران افزود: صندوق‌های خصوصی ابزار مناسبی برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شوند، این صندوق‌ها مجموعا ۵۰۰ میلیارد ریال در دو حوزه زیست فناوری و تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری داشته‌اند که با این نوع سرمایه‌گذاری‌ها مسیر رشد پایدار اقتصادی هموارتر خواهد شد.

دبیر کارگروه ارزیابی تأمین مالی جمعی با بیان اینکه بیش‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی صورت گرفته است، گفت: در این بخش ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که عمده این سرمایه‌گذاری‌ها در مراحل ابتدایی چرخه عمر و بلوغ شرکت‌های هدف بوده و اکثر شرکت‌های سرمایه‌پذیر پس از تأمین مالی رشد کیفی و کمی محسوسی داشته‌اند.

علیقلی‌پور همچنین با اشاره به یک صندوق جسورانه جدید که درحال تکمیل مستندات موافقت اصولی است عنوان کرد: سال جاری درخواست‌های تأسیس صندوق جسورانه با رشد قابل توجهی همراه بوده است و تاکنون شش صندوق مستندات اولیه جهت بررسی توسط فرابورس را ارسال کرده‌اند.

مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران با اشاره به سرعت گرفتن فراخوان طرح‌های تأمین مالی جمعی، اظهار داشت: در سه ماهه ابتدایی سال، شاهد انتشار ۲۰ طرح تأمین مالی جمعی توسط سکوهای دارای مجوز فعالیت بودیم که تمامی طرح‌های منتشر شده که عمدتا برای شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته بود که با موفقیت در جمع‌آوری منابع مالی از تأمین‌کنندگان توانستند بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال منابع خرد جامعه را جمع‌آوری کنند.

وی همچنین به تصمیم اخیر کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی برای بازبینی در سقف طرح‌های تامین ملی جمعی اشاره کرد و گفت: با درخواست سکوهای تأمین مالی جمعی و براساس اختیارات قانونی دستورالعمل، کارگروه ارزیابی اقدام به بازنگری در سقف اعلامی قبلی کرد و اجازه داد طرح‌های معادل با ۲۵۰ میلیارد ریالی نیز قابل فراخوان باشد.

کد خبر: ۱۶۱٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha