۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
ثبت ۲ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تردد در جاده‌ها در ۳ ماهه اول امسال
رییس پلیس راهور فراجا اعلام کرد

ثبت ۲ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تردد در جاده‌ها در ۳ ماهه اول امسال

هادیانفر، رییس پلیس راهور فراجا گفت: در سه ماهه اول امسال ۲ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تردد ثبت شده است یعنی سفرها ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، سردار هادیانفر در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: تصمیم داریم در برنامه هفتم دولت سالی ۱۰ درصد تعداد جانباختگان و تصادفات را کاهش دهیم یعنی در پایان برنامه هفتم توسعه میزان تصادفات و جان باختگان بایستی به ۵۰ درصد برسد یعنی در طول برنامه هفتم تعداد جان باختگان از ۱۷ هزاربه ۸ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۱ میلیون دارنده گواهینامه در کشور وجود دارد، گفت: بخش زیادی از موتورسیکلت سواران گواهینامه ندارند و باید شرایط دریافت گواهینامه موتورسیکلت را آسان کنیم.

سردار هادیانفر افزود: هم باید هزینه را پایین بیاوریم و هم شرایط دیگری مانند عدم نیاز به امتحان آیین نامه برای فردی که قبلا گواهینامه خودرو دریافت کرده است، فراهم شود.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم ترددها و سفرها با کاهش کرونا افزیش پیدا کند، به ویژه اگر تعطیلات نزدیک به پنج شنبه و جمعه باشد.

به گفته رییس پلیس راهور فراجا ۸۷ درصد سفرها مربوط به خودروهای سبک و ۱۳ درصد سفرها مربوط به خودروهای سنگین است و میانگین سرعت در سه ماهه اول امسال ۷۸ کیلومتر در ساعت بوده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha