۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
ایران می تواند از ابزارهای قانونی برای تامین حقآبه هیرمند استفاده کند
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

ایران می تواند از ابزارهای قانونی برای تامین حقآبه هیرمند استفاده کند

مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: : هیات حاکمه طالبان باید مطابق کنوانسیون های بین المللی مسئله حقآبه را بپذیرد و بر اساس آن عمل کند، وگرنه ایران می تواند از ابزارهای قانونی استفاده کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی در خصوص ضرورت تامین حقآبه رودخانه هیرمند مطابق کنوانسیون های بین المللی از سوی کشور افغانستان، گفت: بعد از روی کار آمدن طالبان جلسات متعددی در مورد حق آبه برگزار شده است اما مشکل اساسی طالبان این است که ساختاری برای این حوزه ندارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات حاکمه طالبان باید مطابق کنوانسیون های بین المللی مسئله حقآبه را بپذیرد و بر اساس آن عمل کند، وگرنه ایران می تواند از ابزارهای قانونی استفاده کند زیرا راهکارهای متعددی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه چاره ای جز صحبت جدی‌تر با طالبان وجود ندارد، ادامه داد: متاسفانه شرایط استان سیستان و بلوچستان بحرانی است و منطقه با عوارض خشکسالی و ریزگردها دست و پنجه نرم می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه طالبان مباحثی را مطرح می کنند که خارج از چارچوب بین المللی است، افزود: براساس تصاویر ماهواره ای کمی آب در پشت سد احساس می شود اما آنها باید سد کجکی را باز کنند.

مالکی گفت: در این میان باید اذعان کرد به طور غیررسمی و خارج از مباحث دیپلماسی با رهبری طالبان در قندهار ارتباط برقرار شده است تا موضوع پیگیری شود.

کد خبر: ۱۶۱٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha