۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
مدیریت دولتی دارا یکم، عامل افت ادامه دار
بازار خبر داد؛

مدیریت دولتی دارا یکم، عامل افت ادامه دار

دارایکم به زیر ۱۰ هزار تومان رسید و کارشناسان معتقدند تا زمانی که دولت تصمیم گیر اصلی این صندوق هاست عملا وضعیت چندان مساعدی نخواهد داشت هرچند شرکت های تشکیل دهنده این ای تی اف ارزنده هستند.

بازار؛ گروه بورس: صندوق ETF دارا یکم بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها، با وجود اینکه با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه اولیه شده بود امروز با قیمت ۹ هزار و ۹۵۸ تومان معامله شد و ارزش واقعی ذاتی آن ۱۳ هزار و ۹۱۵ تومان است و با ارزش واقعی خود ۳ هزار و ۹۵۷ تومان اختلاف دارد.

یک کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار بازار با تایید این موضوع که در حال حاضر این ای تی اف با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: به طور قطع تغییر ترکیب شرکت های زیر مجموعه این دو ای تی اف می تواند تا حدودی در ارزندگی این صندوق ها موثر باشد، زیرا در شرایط کنونی شرکت های زیر مجموعه از یک گروه در هر یک از این صندوق ها قرار دارد به همین دلیل رفتار این صندوق و شرکت های زیر مجموعه یکسان است.

عظیم ثابت افزود: به طور قطع تغییر در کرسی های تصمیم گیری این ای تی اف هم می تواند در بهبود عملکرد آنها موثر باشد، اما تا زمانی که دولت تصمیم گیر اصلی برای این صندوق هاست عملا وضعیت چندان مساعدی نخواهد داشت هرچند شرکت های تشکیل دهنده این ای تی اف ها از ارزندگی مناسبی برخوردار هستند.

دارایکم متشکل از سهام‌ بانک‌های تجارت، ملت، صادرات و بیمه‌های البرز و اتکایی است.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha