۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
جمعیت جهان به ۸ میلیارد نفر می رسد|  هند جایگزین چین می شود

جمعیت جهان به ۸ میلیارد نفر می رسد| هند جایگزین چین می شود

به رقم کندترین رشد از سال ۱۹۵۰ میلادی، جمعیت جهان در ۱۵ نوامبر سال جاری به هشت میلیارد نفر خواهد رسید.

به گزارش بازار؛ بخش امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد اعلام کرد: جمعیت جهان قرار است در۲۴ آبان (۱۵ نوامبر) به هشت میلیارد نفر می رسد. این نهاد بین المللی همچنین پیش بینی کرد: هند جایگزین چین خواهد شد و در سال ۲۰۲۳ به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل خواهد شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: انتظار می‌رود جمعیت جهان به هشت میلیارد نفر برسد، این یادآوری لحظه‌ای برای تأمل در مورد تعهدات خود در قبال یکدیگر و مسئولیت مشترک ما برای مراقبت از سیاره‌ مان است.

گوترش گفت: «این فرصتی است برای جشن گرفتن تنوع نوع بشر و به رسمیت شناختن انسانیت مشترکمان و ابراز تحسین خود از پیشرفت در سلامتی است که باعث افزایش طول عمر و کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران و کودکان شده است».

طبق گزارش اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، جمعیت جهان در حال حاضر با کندترین سرعت خود از سال ۱۹۵۰ در حال رشد است.

بر اساس اعلام این نهاد بین المللی ممکن است در سال ۲۰۳۰ به حدود ۸.۵ میلیارد نفر و در سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد نفر برسد و پیش بینی می شود با حدود ۱۰.۴ میلیارد نفر در سال ۲۰۸۰ به اوج خود برسد و تا سال ۲۱۰۰ در این سطح باقی بماند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در حالی که کاهش آشکار در نرخ باروری در چندین کشور توسعه یافته مشاهده شده است، نیمی از افزایش مورد انتظار در جمعیت زمین در دهه های آینده درهشت کشور متمرکز خواهد شد. این کشورها عبارتند از: جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha