۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
گلستان طرح جامعی از گردشگری ندارد
یک فعال حوزه گردشگری:

گلستان طرح جامعی از گردشگری ندارد

گرگان- سقایی، یک دکترای گردشگری با بیان اینکه گلستان طرح جامعی از گردشگری ندارد، گفت: متاسفانه تاکنون بررسی نشده که چه نوع گردشگر و با چه سطح اقتصادی وارد استان می‌شود.

مهدی سقایی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تراکم خدمات اقامتی در شهر گرگان زیاد است اما در غرب استان به هیچ عنوان سازوکاری برای این موضوع دیده نشده و شرق گلستان هم بسیار محدود از خدمات اقامتی برخوردار است.

این دکترای گردشگری با بیان اینکه گلستان طرح جامعی از گردشگری ندارد، گفت: متاسفانه تاکنون بررسی نشده که چه نوع گردشگر و با چه سطح اقتصادی وارد استان می‌شوند و به این ترتیب مسافران به چه نوع اقامت‌هایی علاقمندند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه با توجه به تراکم خدمات اقامتی و پذیرایی در مرکز استان باز هم مسافران در محور نهارخوران چادر می‌زنند، افزود: در چنین شرایطی باید بدانیم که هتل و سایر اقامتگاه‌های پذیرایی جذابیتی برای گردشگران داخلی ندارد.

وی تاکید کرد: اکثر گردشگران باید سنجش شوند و باید بازارسنجی مناسبی نسبت به گردشگرانی که وارد استان می‌شوند، انجام شود تا تمایلات خواسته‌ها انتظارات آنها بررسی شود.

سقایی ضمن یادآوری این مطلب که باید برای تمامی اقشار گردشگر خدمات در نظر گرفت، افزود: بهتر است برای گردشگران کمپ سازمان یافته در نظر گرفت تا ضمن اینکه مسافران به آب دسترس داشته و از سرویس بهداشتی برخوردارند، بابت این خدمات هم هزینه‌ای پرداخت کنند.

وی با بیان این نکته که گلستان بازار خود را در این حوزه نشناخته، ادامه داد: استان هیچ شناختی از صنعت گردشگری ندارد که این بسیار برای اقتصاد منطقه آسیب زاست.

این کارشناس گردشگری اضافه کرد: مسئولان باید پاسخ دهند که با توسعه گردشگری استان موافق هستند یا خیر؟ اگر موافقند که می‌توانند با استفاده از جوامع متخصص موجب رونق گردشگری شوند اگر هم نه که پس در این میان دم از توسعه گردشگری نزنند.

وی معتقد است، مسئولان استان در فصل بهار و تابستان دم از توسعه گردشگری می‌زنند و تا سال آینده این موضوع به همراه مشکلاتش باز به فراموشی سپرده می‌شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه استان به توسعه گردشگری نیاز دارد، افزود: توجه به صنعت گردشگری برای توسعه استان ضروری است چون منجر به ایجاد اشتغال و گسترش کسب و کارهای خُرد و کلان می‌شود.

سقایی در خاتمه ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری‌ها در توسعه گردشگری، یادآور شد: متاسفانه شهرداری‌ها هم به صورت کلی برنامه مشخصی برای گردشگری ندارد و فقط در فصل تابستان صحبت از گردشگری می‌کنند که با این تفاسیر با شعار استان مبنی بر «گلستان مقصد گردشگری» فاصله بسیار زیادی داریم.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha