بررسی مشکلات بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی
معاون قضایی دادستان کل کشور خبر داد

بررسی مشکلات بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه مشکلات سه هزار و۵۰۰ شرکت، کارخانه، بنگاه تولیدی و سرمایه گذاری بررسی شد.

به گزارش بازار، سعید عمرانی با اشاره به اقدامات یک سال اخیر ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گفت: ۸ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

بررسی مشکلات بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت و کارخانه
وی با بیان اینکه مشکلات بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت، کارخانه، بنگاه تولیدی و سرمایه گذاری بررسی شد، افزود: ارسال گزارش‌ها و اقدامات ستادهای استانی اقتصاد مقاومتی و جمع بندی آن برای ارائه به ستاد مرکزی پیگیری شد.

تهیه ۱۵ بخشنامه در حوزه اقتصاد مقاومتی
معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به تهیه ۱۵ بخشنامه در حوزه اقتصاد مقاومتی و ابلاغ آن به استان‌ها عنوان کرد: ضمن ملاقات حضوری با مدیران عامل هیئت‌های مدیره برای رفع موانع در احیا کارخانه‌ها و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها تلاش‌های زیادی انجام شد.

بازدید از کارخانه‌های سراسر کشور به‌طور شبانه روزی
عمرانی با اشاره به بازدید از کارخانه‌های سراسر کشور به‌طور شبانه روزی گفت: با بانک‌های عامل و مرکزی در جهت رفع مشکلات تسهیل گیرندگان برای محاسبه نرخ سود مطابق مقررات بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و مفاد رأی وحدت رویه شماره ۷۹۴ مورخ ۲۱مرداد۹۹ دیوان عالی کشور مبنی بر عدم جواز اخذ ربا مرکب و مضاعف، امهال، تقسیط، عفو و بخشودگی جرایم مکاتبه شد.

برگزاری جلسات مکرر بین مسئولان بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها با تولیدکنندگان برای حل مشکل تولید
وی تصریح کرد: با وزارتخانه‌های مختلف خصوصاً «صنعت، معدن و تجارت»، «جهاد کشاورزی» و سازمان‌های مالیاتی، تامین اجتماعی، اراضی، شهرداری‌ها نیز مکاتباتی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی صورت گرفت و همچنین جلسات مکرری بین مسئولان بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها با تولیدکنندگان برای حل مشکل تولید انجام شد.

پیگیری پرونده‌های مفاسد اقتصادی
معاون قضایی دادستان کل کشور عنوان کرد: در پیگیری پرونده‌های مفاسد اقتصادی که متهم یا محکوم علیه کارخانه و کارگر دارند، استفاده از ظرفیت تعامل تا جایی که پرونده و رسیدگی قضایی موجب تعطیلی کارخانه نشود، نیز اتفاقات خوبی افتاد که با همکاری دادسراها و دادگستری‌های سراسر کشور موانع زیادی مرتفع شد.

پذیرش ماهانه ۷۰۰ نفر ارباب رجوع در شرایط کرونا
وی با اشاره به پذیرش ماهانه ۷۰۰ نفر ارباب رجوع در شرایط کرونا توضیح داد: نامه‌های اداره کل ارتباطات مردمی در حوزه تولید که خطاب به رئیس قوه قضائیه ارسال که جهت اقدام به دبیرخانه ارجاع می‌شود نیز پیگیری شد که تعداد آن‌ها بطور متوسط ماهیانه ۲۰۰ فقره مکاتبه است.

پیگیری برای ترخیص مواد اولیه کارخانه‌ها جهت جلوگیری از تعطیلی خطوط تولید
عمرانی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌ها برای ترخیص مواد اولیه کارخانه‌ها جهت جلوگیری از تعطیلی خطوط تولید ایران خودرو، سایپا، نیروگاه‌های برق، شرکت‌های نفتی پتروشیمی نیز گفت: برای رفع توقیف و پلمب مراکز اقتصادی که کارگر فعال داشتند، تلاش‌های زیادی صورت گرفت.

حل عمومی مشکلات شهرک‌های صنعتی
وی به اقدامات صورت گرفته برای حل عمومی مشکلات شهرک‌های صنعتی نیز یادآور شد: آخرین مورد حل مشکل آب شهرک شهید سلیمانی شهریار، با اخذ مجوز از شرکت آبفای تهران جهت تخصیص آب تصفیه شده فاضلاب شهرک مسکونی مهر منطقه بود.

عمرانی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جهت خود کفایی از واردات نیز توضیح داد: برای جلوگیری از صادرات مواد خام و واردات بی رویه کالاهایی که تولید داخلی دارد، تا اخذ مصوبه و دستور مقام مسئول اقدام کردیم.

پیگیری اعتراضات تولیدکنندگان منتشره در فضای مجازی
معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به رسیدگی و پیگیری به اعتراضات تولیدکنندگان منتشره در فضای مجازی با دعوت و استماع مشکلات گفت: به درخواست اعمال ماده ۴۷۷ در مورد تولیدکنندگان با دستور دادستان کل کشور نیز رسیدگی شد.

نظارت و برخورد با مجرمان حوزه احتکار، گرانفروشی و اخلال در نظام اقتصادی
وی با اشاره به نظارت، رصد و برخورد با مجرمان حوزه احتکار، گرانفروشی و اخلال در نظام اقتصادی با همکاری دادستان‌های سراسر کشور و سازمان تعزیرات نیز بیان کرد: جلسات مکرری با اتحادیه ها، تشکل‌های صنفی تولیدکنندگان، کارآفرینان، شرکت‌های خدماتی برگزار شد.

تعیین تکلیف چند هزار خودروهای موجود در گمرکات
عمرانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تخلیه کالاهای رسوبی در گمرکات کشور و مطالبه گری از «گمرک»، «سازمان اموال تملیکی»، و «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» اظهار کرد: برای تعیین تکلیف چند هزار خودروهای موجود در گمرکات که پرونده‌های چند صد جلدی در قوه قضاییه دارند تلاش ‌های زیادی صورت گرفته است.

اقدامات جهادی برای تعیین تکلیف اموال انبارشده در گمرکات
وی با اشاره به اقدامات جهادی برای تعیین تکلیف اموال بی‌شماری که در گمرکات متروکه یا قاچاق در حال تضییع است، گفت: با حضور نماینده ثابت در ۵۱ جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور برای رفع مشکلات کالاهای اساسی اقدام کردیم.

استفاده از ظرفیت استان‌های مرزی جهت واردات کالاهای اساسی
معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به مصوبات جلسات کارگروه تنظیم بازار کشور گفت: مصوب شد برای استفاده از ظرفیت استان‌های مرزی جهت واردات کالاهای اساسی و ضروری میوه از جمله برنج، چایی، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی، دام زنده، گوشت گاو، و میوه‌های گرمسیری و نارنگی از طریق شرکت‌های تعاونی مرزنشین با درخواست وزارت کشور موافقت شود.

تامین ۱۵هزار تن شکر مورد مصرف واحدهای قندریزی
عمرانی تاکید کرد: مصوب شد با توجه به نیاز برخی استان‌های سراسر کشور در خصوص تامین شکر مورد نیاز، قندریزی به منظور تولید قند، برای تامین ۱۵هزار تن شکر مورد مصرف واحدهای قندریزی، قیمت مصوب شرکت بازرگانی دولتی اقدام شود.

تصمیمات برای رفع مشکل کمبود سیمان
وی بیان کرد: با توجه به گزارش بازار سیمان و اعلام کمبود در برخی از استان‌ها از جمله هرمزگان، کرمان، بوشهر، خوزستان، فارس و ایجاد اختلاف قابل توجه قیمت مصوب شد، انجمن صنفی کارفرمایان سیمان نسبت به تولید، عرضه و توزیع کافی و مستمر متناسب با نیاز بازار اقدام کند و نسبت به ثبت اطلاعات تولید، فروش و قیمت برای فروشنده و خریدار در تمامی حلقه‌های زنجیره سیمان و عرضه از بورس کالا اقدام شود.

صادرات ۶۰۰ تن روغن حیوانی استحصال غیر قابل مصرف در کشور
معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به برآورد نیاز کشور به لاستیک سنگین و تأمین آن از واردات جهت جلوگیری از بحران و بازار سیاه نیز گفت: جهت صادرات ۶۰۰ تن روغن حیوانی استحصال غیر قابل مصرف در کشور، تمدید مهلت صادرات رب گوجه فرنگی و شیر خشک حسب درخواست سازمان توسعه تجارت ایران نیز تصمیم گیری شد.

مقرر شد در واردات کالاهای اساسی به شیوه اعتباری اقدام شود
عمرانی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در تامین ارز کالاهای اساسی و ضروری مقرر شد واردات کالاهای اساسی و ضروری توسط متقاضیان واردات کالاها به شیوه اعتباری اقدام شود منوط به اینکه کالاهای و اساسی رسوبی موجود در بنادر یا قبض انبار و تضمین نقدی انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه مصوب شد از سوی بانک مرکزی با نظر وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تخصیص و تامین ارز نهاده‌های دامی (جو، ذرت، کنجاله، سویا و دانه‌های روغنی) اقدام شود، تصریح کرد: در خصوص تنظیم بازار تخم مرغ نطفه دار نیز مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی اقدام عاجل و الزام در خصوص واردات و تامین کالاهای مذکور انجام دهد.

کلیه کشتارگاه‌ها از یکم خرداد ۱۴۰۰ملزم به ورود اطلاعات کشتار شدند
عمرانی با بیان اینکه مقرر شد کلیه کشتارگاه‌ها از یکم خرداد ۱۴۰۰ملزم به ورود اطلاعات کشتار شامل تعداد قطعه مرغ زنده، وزن و ورودی، وزن لاشه استحصالی مرغ در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، افزود: مصوب شد وزارت جهاد کشاورزی آمار دقیق تولید و برنامه‌های اجرای تأمین محصولات کشاورزی علی الخصوص گندم نهاده‌های دامی، دانه‌های روغنی و حبوبات در سال ۱۴۰۰ را به صورت مستمر و مصوب به کار گروه تنظیم بازار کشور ارائه تا برنامه‌ریزی لازم در خصوص تنظیم بازار، صادرات، واردات کالاها در اسرع وقت به عمل آید.

شرکت در جلسات قرعه کشی ایران خودرو و سایپا
معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به شرکت در ۲۳ جلسه مراسم قرعه کشی ایران خودرو گفت: در ۱۹ جلسه مراسم قرعه کشی سایپا و نیز ۵ جلسه ستاد لجستیک مقابله با کرونا شرکت کردیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha