۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶
نبود آمار دقیق خانه های خالی در گرگان| معافیت «مالیات بر اجاره بها» از فشار بر مستاجران می کاهد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

نبود آمار دقیق خانه های خالی در گرگان| معافیت «مالیات بر اجاره بها» از فشار بر مستاجران می کاهد

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان با بیان این که آمار دقیق خانه های خالی این شهر در دسترس نیست، گفت: پیش بینی معافیت های مالیاتی انگیزه موجران را در ارائه نرخ های متعارف افزایش می دهد.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اخذ مالیات بر اجاره یکی از عناصر موثر در تعیین نرخ اجاره واحدهای مسکونی توسط مالکان است؛ اگر بسته های حمایتی و تشویقی مانند حذف مالیات بر اجاره در نظر گرفته شود میزان اجاره بها از یک محدوده خاص بیشتر نمی شود.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: اگر موجرها بدانند با افزایش اجاره ها تا یک سقف مشخص از مالیات معاف خواهد بود، میزان افزایش اجاره ها از حد معقولی فراتر نخواهد رفت.

وی گفت: تمام موجرهایی که قراردادهای اجاره خود را در سامانه املاک ثبت می کنند مکلف به پرداخت مالیات به دارایی هستند که بخشی از مالکان از این موضوع تمکین و مالیات آن را به دارایی پرداخت می کنند.

صنعتیدر خصوص تعداد خانه های خالی و منازل مسکونی بدون سکنه در گرگان اضافه کرد: اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد و صرفا اطلاعات مالکانی که واحدهای مسکونی خود را در سامانه املاک ثبت کرده‌اند، در دسترس است.

رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت: در سال های گذشته میزان رشد اجاره ها توسط مشاوران املاک هر منطقه و محدوده مشخص می‌شد و به طور متعارف از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌ یافت.

صنعتی افزود: در سال‌های اخیر این مالکان واحدهای مسکونی هستند که با توجه به افزایش هزینه های جاری، تورم و تنگناهای معیشتی نرخ اجاره بها را تعیین می کنند.

وی گفت: با در نظرگرفتن افزایش حقوق ۱۰ درصدی کارمندان، شاهد افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی اجاره بها هستیم و این چالش زندگی بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه را در تنگنا قرار داده است.

به گزاش بازار، سه هزار و ۴۰۰ دفتر بنگاه املاک و مشاوره در سطح گلستان زیر نظر اتحادیه گرگان بوده که هزار و ۲۵۰ دفتر در گرگان وجود دارد.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha