۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
هشدار صنعت برق برای استفاده زیاد از نیروگاه‌های برق آبی

هشدار صنعت برق برای استفاده زیاد از نیروگاه‌های برق آبی

مدیر مرکز بار و انرژی صنعت برق­ با اشاره به­ افزایش مصرف و بدنبال آن تولید برق ‏، در خصوص استفاده زیاد از نیروگاه‌های برق آبی در کشور هشدار داد.

به گزارش بازار، مهدی درفشیان گفت: امروز مصرف برق به علت کاهش نسبی دما در مقایسه با هفته پیش حدود ۴ هزار مگاوات کمتر شده اما از فردا با افزایش دمای هوا، پیش بینی میشود دوباره مصرف به حدود ۶۷ هزار مگاوات برسد .

وی با بیان اینکه به طور متوسط، تا دو درجه دمای وزنی در کشور افزایش پیدا خواهد کرد ‎، افزود : هر درجه افزایش دمای هوا، معادل هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش بار در پی خواهد داشت.

درفشیان گفت : نیروگاه‌های برق آبی با استفاده از ذخایر محدود آب پشت سدها فعالیت می‌کنند که باید بتوان تا پایان تابستان، از این ذخایر استفاده کرد.

به گفته وی برغم این که امروز، روز کم باری در مصرف برق است اما از حدود ساعت ۱۰ صبح با افزایش مصرف، مجبور به افزایش تولید از نیروگاه‌های برق آبی شدیم که به معنی یک زنگ هشدار برای روزهای آینده است.

مدیر مرکز بار و انرژی صنعت برق در پایان تاکید کرد: اگر روند مصرف در روزهای آینده به همین شکل ادامه داشته باشد، شاید نتوانیم منابع نیروگاه‌های برق آبی را تا پایان تابستان حفظ کنیم که لزوم صرفه جویی بیش از پیش را نشان می‌دهد واز ساعت ۱۲ تا ۱۸ که ساعات اوج مصرف برق است، باید همکاری بیشتری از سوی مصرف کنندگان وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha