۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
حل مشکل گازبهای واحدهای تولیدی سفال و سرامیک لالجین
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان عنوان کرد:

حل مشکل گازبهای واحدهای تولیدی سفال و سرامیک لالجین

همدان - مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از حل مشکل گازبهای واحدهای تولیدی سفال و سرامیک در شهر جهانی لالجین خبر داد.

به گزارش بازار؛ محمدصادق محبی‌نظر بابیان اینکه نرخ بهای مصرفی گاز، دغدغه‌ جدی صنعتگران سفال شهر لالجین است که با پیگیری‌های مستمر این مشکل رفع شد، ادامه داد: طبق قانون بودجه سال۱۴۰۰ گازبهای واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی و فلزی ۳۰ درصد و صنایع سیمان و سایر موارد که همان سفال و سرامیک است برابر ۱۰ درصد نرخ متوسط خوراک گاز تحلیلی به شرکت‌های پتروشیمی خواهد بود و ماهانه توسط معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت به ستاد ملی شرکت گاز ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزایش گازبها در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از تاریخ ششم بهمن ماه ۱۴۰۰ مصوب شد و در ازای هر مترمکعب مبلغ ثابت ۵۰۰۰ ریال برای صنایع سیمان و سفال و سرامیک در خصوص صنایع آجر و سفال در نظر گرفته شود.

وی افزود: تعرفه گاز طبیعی تأسیسات گردشگری، هتل‌ها، آب‌درمانی‌ها و صنایع دستی برابر گازبهای بخش خدمات تجاری است که از ابتدای امسال با نرخ ۱۴۹۵ ریال محاسبه، اعمال، اصلاح و در صورتحساب ها منظور شده است.

محبی‌نظر با اشاره به صنایع سفال نیز افزود: از آنجا که سفال در گروه صنایع دستی قرار می‌گیرد در حال حاضر تعرفه همان پنج هزار ریال است، اما چنانچه پروانه‌های صادره را از طریق اتحادیه‌ها تغییر دهند، طبق بند ط تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بصورت تعرفه تجاری ۱۴۹۵ ریال محاسبه و تعدیلات انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha