۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
اقتصاد دانش‌بنیان با کار نمایشی عملیاتی نمی‌شود|تدوین بسته‌های تسهیل‌سازی در اصفهان
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان:

اقتصاد دانش‌بنیان با کار نمایشی عملیاتی نمی‌شود|تدوین بسته‌های تسهیل‌سازی در اصفهان

اصفهان - شاهین؛ عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: باید دقت کنیم در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد دانش بنیان کار نمایشی انجام نشود و کارها هدفمند و بر اساس نقشه راه باشد.

آرش شاهین در حاشیه نشست بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیاندر اتاق بازرگانی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار کرد: مباحث تولید با توجه به حساسیت‌های سال گذشته به عنوان نمادی از اقتدار اقتصادی و رشد و توسعه اهمیت دو چندانی یافته است و در این میان صنایع کوچک و متوسط و البته صنایع بزرگ تر نقش بسیار کلیدی در استان اصفهان بازی می کنند.

نگارش بسته‌های تسهیل سازی حوزه دانش بنیان برای استان اصفهان
وی با اشاره به اینکه به شکل مستمر در سالهای گذشته بر روی بحث تولید و به ویژه امسال بر موضوع تولید دانش بنیان تاکید شده است، گفت: با کمک همکاران اتاق بازرگانی، دانشگاهی و دانش بنیان برای نگارش بسته‌های تسهیل سازی حوزه دانش بنیان برای مجموعه استان اصفهان تلاش داریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مشاور عالی شورا بیان کرد: باید دقت کنیم که در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد دانش بنیان فقط کار نمایشی انجام نشود و کار اصولی و هدفمند و بر اساس نقشه راه در این ارتباط صورت پذیرد.

تعدد همت‌های دانش بنیان راهی به سوی هدف
وی ادامه داد: رویکردی که همت‌های دانش بنیان دارند نیز همین گونه است و با تشکیل این همتها تلاش داریم که بسته برنامه‌ها به اقدامهای عملیاتی منجر شود، هر یک از اعضایی که در این جلسات حضور دارند اسناد، کلیدها و برنامه هایی دارند را روی میز قرار دهند تا نقطه شروع کار ما نقطه پایان کارهای قبلی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: باید مصوبات و برنامه‌های نهادهایی مثل مجلس، مرکز پژوهشها یا هر نهادی که برنامه ای در این ارتباط داشته است در این جلسات بررسی شود و از نقشه راه وزارت صنعت معدن و تجارت برای بحثهای تولید و فعالیت شهرک علمی تحقیقاتی در ارتباط با اقتصاد دانش بنیان در شهر اصفهان استفاده شود.

هم فکری نهادها در ارتباط با شیوه ها و روشهای حمایت از دانش نوآورانه
وی با تاکید بر اینکه به لازم است کمک ذی نفعان در چرخه نوآوری باید جلساتی را برگزار کنیم و نوع دغدغه ها را بشناسیم، گفت: همکاری دانشگاه، اتاق بازرگانی، شهرک علمی تحقیقاتی و گروه های صنعتی در کنار هم می تواند به هم فکری در ارتباط با شیوه ها و روشهای حمایت از دانش نوآورانه و پشت سر نهادن عارضه ها منجر شود.

شاهین افزود: در این ارتباط لازم است هریک از این گروه‌ها، نهادهای علمی، تجاری و واسط عارضه‌هایی که با آنها روبرو است را از دیدگاه خود شرح و تجارب خود را بیان کند و حتی مشکلاتی که نهادهای دیگر بر سر را آنها ایجاد می کنند شناسایی شود.

تدوین سند دانش بنیان اصفهان با الگوسازی و شناسایی عارضه‌ها
وی تصریح کرد: بدین ترتیب با شناسایی عوارض، درنهایت الگوسازی انجام می شود که برای نگارش سند نهایی دانش بنیان اصفهان لازم است.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha