۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
واکنش ایمیدرو به حواشی واگذاری برخی معادن

واکنش ایمیدرو به حواشی واگذاری برخی معادن

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، افزایش تولید را نتیجه واگذاری معادن به افراد دارای اهلیت براساس قوانین و مقررات تعیین شده دانست.

به گزارش بازار، سمیه خلوصی گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و لزوم افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی، ایمیدرو به همراه شرکت تهیه و تولید، مدل‌های مختلفی برای جذب سرمایه گذاری از بخش خصوصی به بخش معدن و صنایع معدنی طراحی کرد که خوشبختانه اثربخشی این جذب سرمایه گذاری را در واحدهای مختلفی شاهد هستیم.

وی با اشاره به نحوه واگذاری معادن به سرمایه گذاران افزود: ابتدا از طریق کمیسیون معاونت تصمیماتی مشخص و فراخوان انجام می‌دهیم که طبق قوانینی که برای ما مقرر شده، اهلیت سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کنیم و سرمایه‌گذار و راهبری که بیشترین حق بهره برداری معدن را به ما پیشنهاد دهد به عنوان برنده انتخاب می‌شود.

به گفته خلوصی پس از بررسی و تایید اهلیت و ارزیابی کیفی سرمایه گذار، از نظر قیمتی بهره بردار، راهبر یا سرمایه گذاری که بیشترین حق و سهم دولتی را پیشنهاد بدهد به عنوان بهینه‌ترین سرمایه‌گذار انتخاب می‌کنیم.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: نتیجه این اقدامات دارای نمونه‌های مشخصی است که از جمله آن می‌توان به واحد فروکروم جغتای که از زمان واگذاری این واحد به بخش خصوصی، راهبری و مدیریت آن بیش از سه برابر رشد تولید داشته است.

همچنین نفلین سینیت کلیبر هم واحدی است که سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری این مجتمع کرد که افزایش ظرفیت ۱۰ هزار تُنی کنستانتره را ایجاد کردیم و واحد "پیربکران" نیز در همین بازه زمانی که واگذار شده بیش از یک و شش دهم درصد رشد تولید در آن برآورد شد.

خلوصی گفت: سرب نخلک که یکی از قدیمی‌ترین معادن کشور است نیز رشد تولید آن بیش از ۳ برابر بوده که سرمایه‌گذار و راهبر ما اقدام به سرمایه گذاری در خط تولید کرده و این در واقع باعث افتخار سازمان است که از طریق مدل‌های مختلف هم سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی را افزایش داده و هم توانسته بهره وری تولید و بهره وری سرمایه را در کشور افزایش دهد.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha