۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
ظرفیت بازار روسیه با توجه به خروج اروپا، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان تجارت:

ظرفیت بازار روسیه با توجه به خروج اروپا، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است

با توجه به حوادث اخیری که بین فدراسیون روسیه و اوکراین اتفاق افتاده، فرصت بیشتری به خصوص حدود ۴۰ میلیارد دلار در حوزه موادغذایی، دارویی، پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش و خودرو پیش آمده است.

به گزارش بازار، رحمت الله خرمالی مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت رشد مبادلات تجاری میان ایران و روسیه را در سال گذشته بسیار خوب توصیف کرد و گفت: حجم مبادلات به حدود ۴ میلیارد دلار رسیده و عمده کالاهای مبادله شده موادغذایی، میوه، سبزیجات، کیف و کفش و صنایع پلیمری بوده است. در سه ماهه نخست سال هم بیش از ۱۵ میلیون دلار صادرات به روسیه داشتیم که برآساس آمار گمرک این میزان حدود ۴۰۰ میلیون دلار است.

خرمالی همچنین گفت: با توجه به حوادث اخیری که بین فدراسیون روسیه و اوکراین اتفاق افتاده فرصت بیشتری به ویژه حدود ۴۰ میلیارد دلار در حوزه موادغذایی، دارویی، پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش و خودرو پیش آمده است.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان تجارت درباره اقدامات بخش خصوصی برای تسهیل تجارت افزود: از ابتدای سال که ستاد توسعه روابط اقتصادی با روسیه تشکیل شده، هیات‌های بسیار زیادی در سطح مقامات دو کشور و همچنین بخش خصوصی اعزام شده اند. همچنین می‌توانم به جرات اشاره کنم در هفته حدود ۱۰ هیات به صورت روزانه از فدراسیون روسیه به ایران و از ایران به روسیه اعزام شده اند.

در حوزه بانکی هم با تلاش‌های سازمان توسعه تجارت هیات بسیار بزرگی از ازبربانک که یکی از بزرگترین شبکه‌های بانکی روسیه است به تهران سفر و با مسئولان وزارت صمت، بانک مرکزی و بانک ملی دیدار کرد.

مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت در این گفتگو ظرفیت بازار روسیه را با توجه به خروج اروپا حدود ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ما برنامه ریزی کردیم که امسال نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را در فدراسیون روسیه برگزار کنیم و در نمایشگاه‌های حلال شرکت کنیم. همچنین میزبان هیات‌های روسیه در تهران بوده ایم. رویکرد جدیدی که در سازمان توسعه تجارت ترسیم شده، ایجاد مراکز تجاری در روسیه است که اخیرا تفاهم نامه ایجاد این مرکز در سن پترزبورگ ایجاد و امضا شد. همچنین از روسای جمهور فدراسیون‌های روسیه مثل داغستان، کارلیا و همچنین تاتارستان دعوت کردیم که به تهران سفر بکنند.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha