۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
احتمال افزایش نرخ USD/CAD طی روزهای آتی| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال افزایش نرخ USD/CAD طی روزهای آتی| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو

جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) پس از انتشار گزارش نه چندان مطلوب مربوط به مشاغل کانادا و البته گزارش قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، به بالای خط ۱.۳۰۰۰ بازگشت.

به گزارش بازار، جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) پس از انتشار گزارش نه چندان مطلوب مربوط به مشاغل کانادا و البته گزارش قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، به بالای خط ۱.۳۰۰۰ بازگشت.

به نظر می رسد هفته آینده باید منتظر تحولات چشمگیری در خصوص نرخ جفت ارز USD/CAD باشم. چراکه کانادا و ایالات متحده هر دو گزارش اشتغال ماه ژوئن را منتشر کردند که اعداد آماری کانادا ناامید کننده بود. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مقامات اقتصادی کانادا، نرخ اشتغال ۴۳۲۰۰ نفر کاهش یافت که به هیچ وجه نزدیک به پیش بینی افزایش ۲۳۵۰۰ نفری که پیشتر توسط دولت این کشور برنامه ریزش شده بود، قابل قیاس نبود.

از سوی دیگر، در ایالات متحده، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی با افزایش شاخص این بخش به ۳۸۱۰۰۰، بسیار قوی تر از حد انتظار بود. این رقم بالاتر از رشد ماه می یعنی ۳۳۶۰۰۰ بوده و تخمین های بد بینانه شاخص مبنی بر احتمال کاهش به ۲۴۰۰۰۰ را با شکست مواجه کرد.

همچنین رشد دستمزد و نرخ بیکاری به ترتیب ۳.۶% و ۰.۳% بدون تغییر مانده و اکنون باید منتظر تعیین تکلیف افزایش میزان نرخ بهره بانکی برای مرحله بعد توسط فدرال رزرو باشیم. اگر سرمایه گذاران احساس کنند که فدرال رزرو به جای افزایش ۷۵ واحدی دیگر، افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره را در دستور کار خود قرار داده، این رقم احتمالاً بر شاخص دلار آمریکا فشار خواهد آورد.

بانک مرکزی کانادا نیز قرار است روز چهارشنبه این هفته، جلسه مربوط به افزایش میزان نرخ را برگزار کند که می تواند بنا به میزان افزایش نرخ بهره، تاثیر بسزایی بر روی نرخ جفت ارز USD/CAD گذارد.

بررسی فنی نمودار قیمت USD/CAD

احتمال افزایش نرخ USD/CAD طر روزهای آتی| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو

با نگاهی به نمودار روزانه قیمت جفت ارز USD/CAD به نظر می رسد که نقطه مقاومت ۱.۳۰۳۸ به شدت تحت فشار قرار داشته و در صورت موفقیت در عبور از این نقطه، مقاومت بعدی پیش رو، بر روی عدد ۱.۳۱۰۹ قرار دارد. همچنین نقاط حمایت پیش رو به ترتیب روی نقاط ۱.۲۹۶۱ و ۱.۲۸۹۰ قرار دارند.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha