۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
تکمیل جاده ایلام -مهران نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تکمیل جاده ایلام -مهران نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

ایلام- بسطامی، نماینده ایلام در مجلس با اشاره به لزوم توجه مسئولان ارشد کشوری به زیرساخت‌های استان، گفت: تکمیل جاده ایلام -مهران نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مجلس و دولت با تخصیص اعتبارات مناسب به دنبال کاهش مسائل و مشکلات مناطق محروم از جمله استان ایلام هستند.

وی تصریح کرد: ایلام شاهراه اربعین و دروازه اصلی ورود زائران به عتبات عالیات است و ارائه خدمات شایسته و در خور شان زوار عتبات عالیات مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

بسطامی با اشاره به طرح چهارخطه کردن محور ایلام_مهران، تصریح کرد: این راه ارتباطی به عنوان یک مسیر ملی و حتی بین المللی است چراکه روزانه شاهد تردد ۸۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و تردد هزار مسافر به مرز مهران است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: آماده سازی و تکمیل راه های استان ایلام از جمله چهارخطه کردن محور ایلام-مهران با کمک و همراهی دولت، وزارت راه و شهرسازی، نهادهای حاکمیتی و سایر استان‌ها میسر خواهد شد.

وی بیان کرد: از هر طریق پیگیر جذب اعتبار برای پروژه های راهسازی استان از جمله محور ایلام- مهران هستیم و لازم می‌دانم از تلاش‌های راه و شهرسازی استان و همچنین پیمانکاران بومی استان که با وجود مطالبات زیاد به فعالیت راهسازی خود ادامه می‌دهند، قدردانی کنیم و امیدوارم هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره برداری از تمام مسیر ایلام به مهران باشیم.

پروژه های راه‌سازی ایلام نیازمند توجه
وی با اعلام اینکه برای تکمیل طرح جاده ایلام به مهران به ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است، اظهار کرد: طول این مسیر از خروجی شهر ایلام تا مهران ۹۳ کیلومتر است و تاکنون ۷۶ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

بسطامی اقدامات صورت گرفته در تونل‌های مسیر ایلام به صالح‌آباد را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: ساخت تونل‌های مسیر ایلام-صالح‌آباد و هم‌چنین عملیات در دست اقدام محور پل کنجانچم که با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و مقرر شده برای تامین اعتبار و مصالح پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی در خصوص تقاطع غیر همسطح صالح آباد گفت: مسیر زیرگذر این تقاطع تا اربعین آماده می‌شود و مسیر روگذر آن نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از مسئولان کشوری تقاضا داریم تا از نزدیک در جریان زیر ساخت‌های راهسازی در استان قرار بگیرند، تاکید کرد:در سطح استان تلاش‌هایی برای بهسازی مسیرها صورت گرفته اما در سطح ملی عزم جدی دیده نمی‌شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha