۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
سمند و تیبا در پی جلب نظر سازمان ملی استاندارد

سمند و تیبا در پی جلب نظر سازمان ملی استاندارد

پس از اعلام خبر توقف تولید انواع تیبا و سمند از سوی رئیس سازمان ملی استاندارد، این سوال برای بسیاری از خریداران این دو خودرو پیش آمد که آیا خودروهایی که پیش فروش شده اند، تحویل داده می‌شوند یا خیر؟

به گزارش بازار، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، می‌گوید: اینکه تیبا و سمند تولید خواهد شد یا خیر بستگی به این دارد که دو خودروساز تا چه حد بتوانند ایرادات پر تکرار سازمان ملی استاندارد را برطرف کنند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد روی این خودروها به دلیل عدم رعایت برخی نکات ایمنی دست گذاشته و تولید آن‌ها را متوقف کرده است؛ تعهدات برای این دو خودرو تاکنون انجام شده و ایران خودرو و سایپا هم اکنون در حال مذاکره با سازمان ملی استاندارد برای انجام تعهدات باقی مانده هستند.

قالیباف شرط ادامه روند تولید سمند و تیبا را در رفع عیوب آن‌ها دانست و گفت: ایرانخودرو و سایپا به شرطی می‌توانند سمند و تیبا را تولید کنند که بتوانند رضایت سازمان ملی استاندارد را جلب کنند.

وی در ادامه افزود: از نظر وزارت صمت به دلیل کهنه بودن پلتفرم‌های این دو خودرو، ترجیح این است که با مدل‌های جدید جایگزین شوند، اما تنظیم بازار خودرو هم موضوع مهمی بوده و این اتفاق باید در فاصله زمانی کوتاه رخ دهد.

پیش از این نیز آقای احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان گفته بود شرکت‌های خودروساز برنامه داشتند خودروهای سمند، تیبا ۱ و تیبا ۲ را از خط تولید خارج کنند و اکنون که سازمان ملی استاندارد هم اعلام کرده، این اتفاق صورت می‌گیرد.

به گفته نعمت بخش، پس از اعلام سازمان ملی استاندارد، مبنی بر توقف تولید خودروهای سمند و انواع تیبا یک نگرانی برای مشتریانی که قبلا در طرح پیش فروش شرکت کرده بودند به وجود آمدکه آیا تولید آن‌ها متوقف می‌شود که باید گفت تولید آن‌ها ادامه دارد.

آقای نعمت بخش گفت: خودروسازان پس از برگزاری هر دوره از پیش فروش قراردادهای طولانی مدت با قطعه سازان می‌بستند و قطعات مورد نیاز هر خودرو را سفارش می‌دادند، بنابراین اکنون قطعات برای تمام خودروهای پیش فروش شده موجود است و به موقع یا حتی زودتر تحویل مشتری می‌شود.

چهارم خرداد ۱۴۰۱ نیز آقای اجرلو روابط عمومی سازمان ملی استاندارد اعلام کرد سمند و تیبا از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

آنطور که عنوان شده برخی از این ایرادات در سیستم انتقال قدرت، سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بوده است.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یاسین سمند باز IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      کاش سمند برگرده تولید
    • رضا IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 0
      تور خدا پلاک کنید