۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
 ۵۴هزار نفر از مردم استان سمنان متقاضی مسکن ملی/ ۱۰درصد وجه واریز کردند
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۵۴هزار نفر از مردم استان سمنان متقاضی مسکن ملی/ ۱۰درصد وجه واریز کردند

سمنان- حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه ۵۴هزار نفر متقاضی مسکن ملی در استان بودند، گفت: از این میزان تنها پنج هزار نفر واریز وجه داشتند.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در استان سمنان ۵۴ هزار نفر متقاضی مسکن ملی بودند، بیان کرد: ۳۵ هزار نفر از این دست یا رد درخواست دادند یا از ادامه کار منصرف شده و یا در حالت سوم ادارات راه و شهرسازی درخواست آنها را به دلایلی مانند عدم صلاحیت، نقص مارک و پرونده رد کرده است.

وی با بیان اینکه فقط ۱۰ هزار نفر در کل استان سمنان واجد شرایط هستند و باید برای این قشر زمین تامین می کردیم، ابراز کرد: بیش از میزان نفرات واجد شرایط در شهرهای استان سمنان زمین تامین شده و آماده عقد قرارداد هستیم.

آمار تفکیکی استان سمنان
معاون استاندار سمنان درباره آمار تقکیکی ثبت نام مسکن ملی و واریز وجه در بین دو اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان و راه و شهرسازی استان سمنان گفت: ۳۴ هزار و ۵۰۰ در اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ثبت نام کردند که ۲۲ هزار و ۱۰۵ نفر رد درخواست شده و یا مراجعه نکردند تا روند را تکمیل کنند.

حمیدی با بیان اینکه برای این افراد بارها پیامک ارسال شده و حتی تماس تلفنی نیز برقرار کرده ایم اما بیشتر این افراد به واسطه قیمت مسکن، توان واریز وجه را نداشته و یا دیگر رغبتی ندارند، گفت: این یکی از مهمترین دلایل عدم استقبال از طرح مسکن ملی در استان سمنان است.

فقط ۱۰ هزار نفر در کل استان سمنان واجد شرایط هستند و باید برای این قشر زمین تامین می کردیم

وی با بیان اینکه در مجموعه راه و شهرسازی استان سمنان برای حدود هفت هزار نفر زمین برای ساخت خانه تامین انجام شده است، گفت: از این تعداد فقط دو هزار و ۵۴۴ نفر نیز وجه واریز کردند و باید بازهم تاکید کرد که شرط ساخت خانه واریز وجه است.

عدم استقبال
معاون عمرانی استاندار سمنان درباره وضعیت در اداره کل شرق استان سمنان نیز گفت: در شهرستان های شاهرود و میامی ۱۹ هزار و ۲۳۲ نفر برای مسکن ملی ثبت نام و ۱۶هزار و ۲۸۳ نفر واجد شرایط بودند.

حمیدی با بیان اینکه در این دو شهرستان همچنین ۱۳ هزار و ۲۴۱ نفر رد درخواست، یا عدم استقبال داشتند، تاکید کرد: فقط دو هزار و ۴۰۰ نفر به بانک ها برای واریز وجه و عقد قرارداد مراجعه کرده اند و مابقی متاسفانه استقبالی از طرح مسکن ملی نکردند.

وی با بیان اینکه زمین مناسب برای ساخت خانه ها تامین شده است، گفت: پیگیر اجرای طرح ساخت به صورت گروهی و مجموعه ای به خصوص به شکل مسکن مورد نیاز کارگران کارخانه های صنعتی و شرکت ها و ... هستیم، گفت: با مجموعه های انبوه ساز قرارگاه امم حسن(ع) و هم کمیته امداد نیز مذاکراتی صورت گرفته تا بتوانیم ساخت و ساز را در شهرهای استان سمنان شروع کنیم.

به گزارش بازار، از ۵۴ هزار متقاضی مسکن ملی استان سمنان فقط پنج هزار نفر واریز وجه داشتند که نشان می دهد مردم مشکلات تامین ۴۰ میلیون تومان ابتدایی و شاید آورده بعد از دریافت وام را نیز در نظر گرفته‌اند.

کد خبر: ۱۶۰٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha