۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
بی اعتنایی موجران به مصوبه تعیین سقف اجاره بها| قراردادهای پنهان افزایش یافت
رئیس اتحادیه املاک گرگان خبرداد؛

بی اعتنایی موجران به مصوبه تعیین سقف اجاره بها| قراردادهای پنهان افزایش یافت

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان با اشاره به بی اعتنایی به برخی از موجران به مصوبه تعیین سقف اجاره بها، گفت: برخی افراد برای دورزدن قانون به انعقاد قراردادهای پنهان رو آورده اند.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مشاوران املاک به عنوان واحدهای صنفی مکلف به رعایت بخشنامه ها و آیین نامه های صادره دولتی هستند و تخطی از این بخش نامه ها جرم تلقی می شود.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: به استناد ماده ۱۷، اگر بنگاه داران از مصوبه ستاد تنظیم بازار تمکین نکنند و اجاره نامه های غیرمتعارف و بالاتر از ۲۰ درصد را ثبت کنند به تعزیرات معرفی می شود.

وی گفت: براساس قانون مالکان بناهای مسکونی در شهرهایی مثل گرگان حداکثر ۲۰ درصد می توانند افزایش قیمت داشته باشند در غیر این صورت کار آنها غیرقانونی محسوب می شود.

صنعتی ادامه داد: برخی موجران برای دورزدن قانون با فشار به مستاجران آنها را مجبور به انعقاد قرارداد های مخفیانه و غیرثبتی می کنند.

رئیس اتحادیه املاک گرگان بیان کرد: برخی مشکلات مانند هزینه‌های حمل و نقل، دغدغه اسباب کشی و محدودیت های موجود در اجاره مکان جدید سبب می‌شود تا مستاجران نرخ های غیر متعارف موجران را بپذیرند.

وی افزود: بر اساس گزارش برخی از مشاوران املاک در گرگان تعدادی از موجران در مناطق مرفه نشین شهر گرگان افزایش قیمت اجاره بها تا سقف ۵۰ درصد را به مستاجران پیشنهاد می کنند؛ موضوعی که بر خلاف نص صریح قانون است.

به گزارش بازار، سه هزار و ۴۰۰ دفتر بنگاه املاک و مشاوره در سطح گلستان زیر نظر اتحادیه گرگان بوده که هزار و ۲۵۰ دفتر در گرگان وجود دارد.

کد خبر: ۱۶۰٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha