۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بنادر هرمزگان به مرز ۲میلیون تن رسید
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بنادر هرمزگان به مرز ۲میلیون تن رسید

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی ۲۲۵ فروند شناور در اسکله‌های نفتی خلیج فارس خبر داد و گفت: ‌ترانزیت فرآورده‌های نفتی به مرز ۲ میلیون تن رسید.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر ودریانوردی هرمزگان، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در تشریح آمار تخلیه و بارگیری و صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر نفتی خلیج‌فارس، فعالیت‌های ثبت شده در حوزه تخلیه و بارگیری از بندر خلیج‌فارس از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه امسال را یک میلیون و ۵۶ هزار و ۹۳۹ میلیون تن انواع فرآورده نفتی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و۲۶ هزار و۸۲۳ تن انواع فرآورده نفتی از طریق این بندر به کشورهای هدف صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

محمدی‌کرجی‌ران با اشاره به صادرات قیر در این دوره زمانی اظهار داشت: در این مدت ۵۰۱ هزار و ۷۳۸ تن صادرات قیر به ثبت رسیده که عمده آن به سه کشور عمان، امارات متحده عربی و هندوستان ارسال شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، عملکرد بندر نفتی خلیج فارس طی این مدت در بخش بنزین را ۴هزار و ۴۶۸ تن و در حوزه بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی‌ها) ۱۳۹ هزار و۷۰ تن اعلام کرد.

به گفته محمدی کرجی‌ران، در مدت یاد شده ۲۲۵ فروند شناور در اسکله‌های نفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان ۱۲۹ فروند شناور ویژه حمل قیر، یک فروند شناور حمل بنزین، ۹۵ فروند شناور دیگر نیز سایر فرآورده‌های نفتی را حمل کرده‌اند.

وی عملکرد تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی از بندر نفتی خلیج‌فارس در سال ۱۴۰۰ را ۳ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۴۳ تن اعلام کرد و افزود: از این میزان عملکرد ۳ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۳۵ تن مربوط به صادرات بوده است.

وی ادامه داد: بندر نفتی خلیج‌فارس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به دلیل موقعیت راهبردی، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و نزدیکی به صنایع و پالایشگاه‌های منطقه با ۱۲ پست اسکله به عنوان بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha