۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
هدف گذاری نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی|خودروهای هیبریدی و برقی وارد شود
گفتگوی بازار با مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور

هدف گذاری نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی|خودروهای هیبریدی و برقی وارد شود

ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: در سال جاری هدف گذاری برای نوسازی ۱۰ هزار دستگاه خودرو در ناوگان تاکسیرانی وجود دارد که باید به چرخه حمل و نقل وارد شوند.

بازار؛ گروه خودرو: به زودی خودرو سورن جایگزین سمند در ناوگان تاکسیرانی خواهد شد، زیرا براساس اعلام سازمان ملی استاندارد، سمند فاقد ایمنی های لازم برای ادامه تولید است.

این مورد در ناوگان حمل و نقل شهری بسیار حائز اهمیت است که محصول ایمن و با کیفیت برای جابجایی مسافران در سطح شهرها انتخاب شود. با گذشت شش دهه از صنعت خودرو در کشور، تاکنون خودروسازان داخلی نتوانسته اند محصولی با کیفیت، کم استهلاک و ویژه تاکسیرانی طراحی و تولید کنند.

این درحالی است که در اغلب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه خودروهای مخصوص تاکسیرانی توسط تولیدکنندگان طراحی و تولید می شود. از سویی شنیده ها از وزارت کشور مبنی بر آن است که احتمالا از ظرفیت واردات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری استفاده شود. برای بررسی دو موضوع مذکور به سراغ مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور رفتیم که در ادامه آن را از نظر خواهید گذراند:

* به تازگی خودرو سمند به دلیل عدم رعایت استانداردها توقف تولید یافت و ظاهرا ناوگان تاکسیرانی به دنبال استفاده از سورن به عنوان جایگزین سمند است، دلیل انتخاب سمند چیست؟
دو خودرو داشتیم که در حوزه تاکسیرانی استفاده می شد که یکی پژو ۴۰۵ و دیگری سمند مجهز به موتور ملی بود. بنا به اعلام خودروساز و عدم دریافت استانداردهای لازم تولید سمند متوقف و ناگزیر بودیم خودرو جدیدی را جایگزین کنیم، براساس پیگیری های که از مجموعه وزارت صمت و شرکت ایران خودرو انجام شد، سمند سورن را پیشنهاد دادند که به عنوان اقتصادی ترین خودرو محسوب می شود. این محصول مشمول ضوابطی است که شورای عالی ترافیکی کشور دارد. براساس هماهنگی های که طی چهار ماه گذشته انجام شده و بنا به قولی که خودروساز داده، از ابتدا مرداد ماه شاهد عرضه این خودرو در سامانه تاکسیرانی کشور خواهیم بود.

واردات خودرو برای ناوگان حمل و نقل ایده آل شهروندان، فعالان تاکسیرانی و رانندگانی است که خودرویی وارد این ناوگان شود که کیفیت بهتر، استهلاک کمتر و رضایت بیشتر شهروندان را ایجاد کند

* به تازگی خبری در خصوص احتمال استفاده ناوگان تاکسیرانی از خودروهای وارداتی شنیده شده است، نظر شما در این خصوص چیست؟
این مورد هم ایده آل شهروندان، فعالان تاکسیرانی و رانندگانی است که خودرویی وارد این ناوگان شود که کیفیت بهتر، استهلاک کمتر و رضایت بیشتر شهروندان را ایجاد کند. بحث واردات نیز می تواند باتوجه به مصوبه دولت می تواند ظرفیت خوبی باشد. امیدواریم که بتوانیم با رعایت تمام شاخصه های حمایت از تولید داخل، بخشی از نیازهای ناوگان تاکسیرانی را به صورت واردات تامین کنیم. نیاز تاکسیرانی برای کاهش آلودگی هوا استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی است، این محصولات تولید داخل ندارند و قاعدتا با استفاده از ظرفیت واردات این نیازها را می توان تامین کرد، برای نیل به این هدف دولت باید همکاری لازم را سازمان تاکسیرانی داشته باشد.

هدف گذاری نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی|خودروهای هیبریدی و برقی وارد شود

در سال جاری هدف گذاری برای نوسازی ۱۰ هزار دستگاه خودرو در ناوگان تاکسیرانی وجود دارد که باید به چرخه حمل و نقل وارد شوند

* در سال جاری چه هدف گذاری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی را دنبال می کنید و برای دستیابی به آن از دولت چه درخواستی دارید؟
در سال جاری هدف گذاری برای نوسازی ۱۰ هزار دستگاه خودرو در ناوگان تاکسیرانی وجود دارد که باید به چرخه حمل و نقل وارد شوند. این مورد نیز مستلزم همکاری خودروساز در راستای تحویل به موقع خودرو است. توقع ما از دولت انجام قواعد قانونی است که در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود دارد، از این قواعد قانونی می توان به وجود ماده هشت آئین نامه قانون هوای پاک که دولت را مکلف کرده تسهیلات ارزان قیمت در حوزه نوسازی ناوگان عرضه کند، اشاره کرد. اجرایی این ماده می تواند به تاکسیرانی کمک شایانی در راستای نوسازی داشته باشد، از وزارت صمت هم درخواست داریم که خودرو تولید داخل را به موقع تحویل ناوگان تاکسیرانی دهد. از سوی نیز باید برای بهبود و نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ظرفیت وادرات استفاده کنیم. لازم به ذکر است که حوزه تاکسیرانی به عنوان بهترین مشتری می تواند برای هر خودروساز باتوجه به تیراژ سالانه و خرید نقدی شناخته شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha