۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
«صدف کوهی» گلستان چشم انتظار صادرات| کمبود نقدینگی سد راه توسعه است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

«صدف کوهی» گلستان چشم انتظار صادرات| کمبود نقدینگی سد راه توسعه است

گرگان- سلامتی، مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی و معدنی صدف کوهی دره دم دم گلستان با بیان این که این محصول در حال حاضر نیاز داخل را تأمین می کند، گفت: در آینده نزدیک صادرات آن را آغاز خواهیم کرد.

محمدزمان سلامتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت تولیدی صنعتی معدنی صدف کوهی «دره دم دم» گلستان بیش از ۴۵ سال است که به بهره برداری و فرآوری این ماده معدنی می پردازد.

مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی و معدنی صدف کوهی دره دم دم گلستان ادامه داد: در حال حاضر محصول استخراج شده پس از فرآوری نیاز داخل کشور را تامین می کند و در آینده ای نزدیک صادرات آن به کشورهای متقاضی آغاز می شود هرچند برای آغاز این مسیر جدید و صادرات نیاز به سرمایه گذار بوده و در این اوضاع نامطلوب اقتصادی سرمایه گذاران، اقدام به همکاری نمی کنند.

سلامتی، بزرگترین مشکل این حوزه را معضلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: کمبود نقدینگی بیشترین ضرر را به این صنعت وارد می کند.

وی افزود: گرچه پیش از این تسهیلاتی اخذ شده اما دیرکرد در پرداخت تسهیلات و عدم تعهد بانک های عامل ضربه بزرگی به ما وارد کرد.

مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی و معدنی صدف کوهی دره دم دم گلستان در ادامه گفت: تسهیلاتی که برای حوزه تولید اختصاص می یابد سود بالایی داشته و با توجه به تورم بازار، تولیدکننده با معضلات زیادی روبرو می شود که این امر نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

سلامتی تصریح کرد: بنا بر سخنان رهبر معظم انقلاب، امسال سال تولید نامگذاری شده و باید رفع موانع تولید در دستور کار مسئولان قرار گرفته و از نوسان بازار جلوگیری شود.

وی افزود: اگر در بازار ثبات وجود داشته باشد، تولیدکننده با یک برنامه ریزی منظم می تواند در چرخه تولید کشور موثر واقع شود.

گفتنی است شرکت تولیدی صنعتی و معدنی صدف کوهی دره دم دم گلستان بهره بردار شش معدن صدف کوهی در روستای آق بند گنبدکاووس بوده و کارخانه فرآوری آن در شهرک صنعتی گنبد واقع شده است.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha