۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
 شرایط نظام بانکی کشور مناسب سرمایه‌گذاری نیست
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شرایط نظام بانکی کشور مناسب سرمایه‌گذاری نیست

ارومیه- انتظار، رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه گفت: برای رشد و توسعه اقتصاد، نیاز به سرمایه‌گذار و سرمایه در گردش هستیم ولی متاسفانه نظام بانکی کشور از این آهنگ دور است.

حسن انتظار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه متاسفانه با مشکلاتی که در برنامه‌ریزی‌های کشوری به ‌وجود آمده،به اهداف خود نخواهیم رسید،چراکه عملا جلوی تولید گرفته شده است، افزود: برای رشد و توسعه اقتصاد، نیاز به سرمایه‌گذار بوده و برای سرمایه‌گذاری نیاز به سرمایه در گردش بوده ولی متاسفانه نظام بانکی کشور از این آهنگ دور بوده و با این اوضاع نمی‌توان در این مسیر قدم برداشت.

وی با اشاره به اینکه وضعیت صنعت،صادرات و کشاورزی استان با مشکلات بسیاری مواجه است، یادآور شد: توسعه اقتصادی ملزم به افزایش برقراری ارتباط با اتاق‌های بازرگانی کشورهای مجاور بوده و این ارتباطات باید تقویت شود، اقتصاد دستور نمی‌پذیرد و نمی‌توان جلوی صادرات و توزیع را گرفت و باید موانع را در این زمینه از میان برداشت

انتظار با اشاره به مزیت های آذربایجان غربی گفت: این استان با داشتن ۹۶۷ کلیومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه،عراق و آذربایجان و دارا بودن شش پایانه مرزی و ۹گمرک اجرایی و بزرگترین منطقه آزاد کشور برای روان سازی فعالیت های گمرکی، مدیریت واحد در مرزها ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به سیاست تعلیق کارتهای بازرگانی توسط کمیته پایش افزود: لازم است قوانین تعلیق کارت و ارزش گذاری کالاهای صادراتی بازنگری و اطلاعات صادرکنندگان واقعی نیز در سامانه جامع گمرکی بروز رسانی شود.

وی ادامه داد: سوابق موجود در سامانه تعرفه ای گمرک ایران نیاز به بازنگری داشته زیرا سوابق این سامانه با ماده ۱۵ امور گمرکی مغایرت داشته و اطلاعات ۵ سال گذشته در سیتم موجود است که باید به دو سال اخیر بروزرسانی شود.

دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی با اشاره به تغییر سود بازرگانی و اصلاحات تعرفه ای مصوب هیئت وزیران گفت: یکی از مواردی که در آینده باعث افزایش هزینه های تولید خواهیم بود افزایش نرخ حقوق ورودی از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی و حذف معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی بجهت نوسازی و سرمایه گذاری های جدید که مصوبه سال ۱۳۳۲ توسط مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ یکی از چالش های اساسی تولیدکنندگان و جهادگران اقتصادی در سالی از که نامش حمایت از تولید و اشتغال آفرینی بوده و اثر تورمی آن در آینده نمایان خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به موضوع تعیین ماهیت در مرزهای خروجی و توقف محموله های صادراتی و ایجادهزینه برای صادرکنندگان افزود: پیشنهاد می شود سازمان استاندارد در گمرکات مستقر و سرمایه گذاری کنند و یا تسهیلاتی جهت استقرار آزمایشگاه های همکار در پایانه های مرزی جهت توسعه صادرات در نظر گیرد.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha