۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
سهل انگاری های زیادی در بخش مدیریت آب صورت گرفته است| طرح اصلاح شبکه آب شرب شهری در برنامه هفتم
رئیس کمیته آب کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

سهل انگاری های زیادی در بخش مدیریت آب صورت گرفته است| طرح اصلاح شبکه آب شرب شهری در برنامه هفتم

غلامعلی کوهساری رئیس کمیته آب کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: میزان دبی آب بسیاری از چاه های کشور پایین رفته و چاه ها باید مرتبط کف شکنی شود.

غلامعلی کوهساری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شرایط آبی کشور بیان کرد: با توجه به کمبود بارش ها، تغیر اقلیم و خشکسالی در سطح کشور، شرایط ذخایر آبی روند متفاوتی از گذشته داشته است.

وی با اشاره به مصرف و نیاز مردم به آب بیان داشت: متاسفانه میزان دبی آب بسیاری از چاه های آب پایین رفته و چاه ها باید مرتبط کف شکنی شود.

کوهساری با بیان اینکه آب شرب یکی از نیازهای اساسی مردم قلمداد. می شود بیان کرد: متاسفانه در نقاطی که در گذشته ما با کمبود آب مواجه نبودیم ، امروز با کمبود آب آن مناطق مواجه هستیم.

وی با اشاره به کمبود آب در برخی مناطق همچون شهرکرد بیان داشت: شهرکرد که به عنوان بام کشور محسوب می شود و نباید کمبود آب داشته باشد، در حال حاضر با کمبود ذخایر آبی مواجه شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در استان هایی همچون گلستان هم نباید کمبودهای آبی داشته باشیم، تصریح کرد: متاسفانه سال به سال ذخایر آبی استان هایی نظیر گلستان کاهش می یابد چراکه از آب های سطحی در این استان استفاده نمی شود و میزان کم آبی در این مناطق بیشتر است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: همچنین در استانی همچون گیلان مشکلات در زمینه آب کشاورزی، متاسفانه زیاد است.

وی بیان کرد: براساس برخی از آمارهای ارایه شده، در سال گذشته بیش از ۳۰۰ شهر با تنش آبی مواجه بوده اند اما مدیران صنعت آب و آب و فاضلاب تاکید دارند که تعداد شهرهای فاقد تنش خیلی کمتر از سال گذشته است و عموما سه الی چهار شهر در این بخش مطرح است.

وی بیان کرد : در کنار مشکلات در زمینه تنش آبی برخی شهرها، اقدامات خوبی هم مدنظر قرار گرفته است، به ویژه در بحث جهاد آبرسانی به روستاها.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی اقدامات در این بخش زمان بر است ، تاکید کرد: ای کاش برخی از اقدامات از گذشته انجام می شد تا نتایج آن را امروز مردم مشاهده می کردند.

کوهساری با اشاره به اصلاح شبکه آب شرب در شهرها و بررسی این موضوع در کمیسیون عمران مجلس، گفت: متاسفانه این بخش دارای ردیفی در بودجه سال ۱۴۰۱ نیست.

وی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در برنامه هفتم برای اصلاح شبکه آب شرب شهرها اقداماتی را مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: هم دولت و هم وزارت نیرو و مجلس باید به کمک هم بیایند و مشکلات در بخش تنش های آبی را برطرف کنند.

رئیس کمیته آب کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، شرایط موجود تنها معطوف به کشور ما نیست و در کل دنیا شاهد این اتفاقات هستیم.

وی با بیان اینکه سهل انگاری های زیادی در بخش مدیریت آب در گذشته صورت گرفت، بیان کرد: بنابراین تهدیدات آبی کشور بسیار جدی است و اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مشکلات مربوط به کم آبی را بیان می کنند.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha