۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
تکمیل ۱۵ حلقه چاه‌ نفت و گاز از سوی ملی حفاری
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران خبر داد

تکمیل ۱۵ حلقه چاه‌ نفت و گاز از سوی ملی حفاری

کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در فروردین‌ماه امسال موفق به پایان عملیات حفر و تکمیل ۱۵ حلقه چاه‌ نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز کشور شدند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بابک زنگنه، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت اظهار کرد: این چاه‌ها شامل هفت حلقه توسعه‌ای/ توصیفی و هشت حلقه تعمیری تکمیلی است.

وی افزود: از این چاه‌ها ۱۴ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و یک حلقه در قالب پروژه‌ای تکمیل شد و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران متراژ حفاری در این مدت را ۸ هزار و ۸۵۴ متر عنوان و اظهار کرد: در مدت پیش‌گفته ۲۰ مورد عملیات جابه‌جایی دکل‌های حفاری در موقعیت‌های عملیاتی انجام شد که شتاب‌بخشی به این کار نقش مؤثری در کاهش زمان حفاری خواهد داشت.

زنگنه با اشاره به اینکه از مجموع ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی ناوگان شرکت در مدت پیش‌گفته، ۵۹ دکل در چرخه عملیات قرار داشته است، در زمینه خدمات یکپارچه جانبی حفاری گفت: در بخش عملیات ویژه در یک ماه نخست سال، ۶۰۲ متر حفاری افقی و جهت‌دار و  ۱۷۳ متر مغزه‌گیری با ایجاد سه حفره محقق شد.

وی افزود: بر اساس گزارش مدیریت‌ها همچنین در حوزه مدیریت خدمات ویژه حفاری ۲۰ مورد عملیات نمودارگیری، ۲۵ مورد نمودارگیری از سیال و ۱۳ مورد چاه‌پیمایی انجام شد.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری گفت: در مدیریت خدمات فنی حفاری نیز ۲۲ مورد عملیات لوله مغزی سیار، ۲۶ مورد آزمایش چاه با ساق مته، سه مورد عملیات ویژه حفاری با هوا، سه مورد عملیات ویژه به روش حفاری فروتعادلی، ۲۹ مورد لوله‌گذاری چاه، دو مورد نصب آویزه و هشت مورد آزمایش بهره‌دهی چاه گزارش شده است که این خدمات تخصصی به چاه‌های در دست حفاری یا در حال بهره‌برداری ارائه می‌شود.

کد خبر: ۱۶٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha