۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
 سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری برای توسعه میدان نفتی آزادگان
وزیر نفت اعلام کرد

سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری برای توسعه میدان نفتی آزادگان

اوجی، وزیر نفت اعلام کرد: با مشارکت بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و شرکت‌های توسعه‌ای، ۷ میلیارد دلار برای طرح توسعه میدان آزادگان سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش بازار، جواد اوجی با اشاره به لزوم ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی کشور طی هشت سال آینده، گفت: بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری برای طرح توسعه میدان آزادگان را از بانک‌ها، شرکت‌های توسعه‌ای و صندوق توسعه ملی تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شرکت ملی نفت ایران با استفاده از داده‌ها و مطالعات شرکت‌های داخلی و خارجی توانسته است طرح توسعه جامع خوبی برای توسعه فازهای تازه میدان آزادگان شمالی وجنوبی تهیه کند، گفت: به عنوان یک کارشناس مخازن نفتی و گازی می‌گویم که با توجه به ظرفیت بالای این میدان، تولید از آن بیش از ۵۹۰ هزار بشکه در روز واقع‌بینانه است.

وی با اشاره به مذاکره شرکت ملی نفت ایران با ۵ یا ۶ شرکت و بانک بزرگ داخلی و نیز صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری در میدان آزادگان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است چاه‌های زیادی در این میدان حفاری شود.

وزیر نفت اظهار کرد: در بخش توسعه میدان‌های دریایی به‌ویژه میدان مشترک پارس جنوبی نیز ایران هم اکنون شرکت‌های توانمند بزرگی دارد؛ نظام جمهوری اسلامی ایران با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های داخلی در سال‌های اخیر ۱۵۰ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده که هم‌اکنون از صفر تا ۱۰۰ عملیات از دریا تا خشکی در آن به دست توانمند کارکنان ایرانی انجام می‌شود.

میدان آزادگان از میدان‌های نفتی ایران است، که در منطقه دشت آزادگان، در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از غرب اهواز مستقر است.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha