۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
ورود مسافران خارجی به ایران بدون محدویت
مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی اعلام کرد

ورود مسافران خارجی به ایران بدون محدویت

شرفی، مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت هیچ محدودیتی برای ورود مسافران خارجی به خصوص ایرانی ها خارج نشین به کشور وجود ندارند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد سعید شرفی افزود: فقط مهمترین موضوعی که باید در این زمینه رعایت شود انجام تست کرونا از مسافران در مبادی ورودی آن هم از کشورهای که ستاد ملی مقابله با کرونا پرخطر اعلام کرده است.

وی اظهارداشت: مسافرانی که از کشورهای پر خطر وارد می شوند باید تست های خاصی از آنان گرفته شود اگر جواب تست ها مثبت باشد بستگی به تشخیص ماموران وزارت بهداشت در فرودگاه یا در وزارت بهداشت مسافران در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی مورد تائید یا در منزل قرنطینه و تحت مداوا قرار می گیرند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی گفت: مسافرانی که از اتحادیه اروپا و امریکا وارد کشور می شوند بطور حتم باید این تست از آنان گرفته شود.

وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت جواب این تست ها دو روز طول می کشد و در مدت زمان مزبور مسافران باید در هتل های مدنظر قرنطینه شوند.

شرفی بیان داشت: پس از دو روز اگر پاسخ منفی بود مسافر می تواند وارد کشور شود و طبق روال عادی به زندگی خود بپردازند و اگر پاسخ مثبت باشد بنا به تشخیص وزارت بهداشت یا باید در منزل قرنطینه و تحت مداوا قرار گیرد یا به مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستانی مورد تائید وزارت بهداشت منتقل شود.

وی ادامه داد: یکی از حقوقی که مسافر دارد اینکه بداند وقتی وارد یک کشور می شود با چه فرآیندی مواجه می شود بنابراین حق مسافر است که بداند تست کرونا در مبادی ورودی کشور از وی گرفته می شود و امکان دارد ضروری باشد و به مراکز درمانی منتقل شود حال مسافر می تواند تصمیم بگیرد سفر خود به ایران را ادامه دهد یا از سفر منصرف شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مسافری که به مدت دو روز در هتل یا اقامتگاهی می مانند تا پاسخ تست کرونا مشخص شود هزینه اقامت برعهده وزارت بهداشت است یا مسافر یادآورشد: بر اساس تمهیدات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت این هزینه برعهده مسافر است.

کد خبر: ۱۶٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha