۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
آون توستر یا مایکروویو؟ کدام یک مناسب آشپزخانه ما است؟

آون توستر یا مایکروویو؟ کدام یک مناسب آشپزخانه ما است؟

آون توستر و مایکروویو هر دو از وسایل مهم و ضروری امروزی در آشپزخانه ها است که به پخت و پز سریع غذا کمک می کند.

به گزارش بازار، آون توستر و مایکروویو هر دو از وسایل مهم و ضروری امروزی در آشپزخانه ها است که به پخت و پز سریع غذا کمک می کند. یکی از مهمترین ویژگی های آون توستر و مایکروویو این است که علاوه بر تسریع روند پخت و پز غذا، بر خلاف فر محیط آشپزخانه شما را گرم نمی کند. هر کدام از این دو وسیله برخی مزایا و معایبی دارند که پیشنهاد می کنیم در ادامه به آن ها توجه کنید.

مایکروویو چیست؟ چه کاربردی دارد؟

مایکروویو یا همان مایکروفر دستگاهی برقی است که به وسیله المنت های تابشی و امواج مایکرو به شما در پخت مواد غذایی، ذوب کردن یخ موادی مانند گوشت یا گرم کردن غذا ها کمک می کند. به لطف این دستگاه می توانید انواع خوراکی های لذیذ مانند پیتزا را در کمترین زمان ممکن تهیه کنید. این وسیله این روزها حسابی در آشپزخانه مردم جا خوش کرده و نبود آن مساوی است با اطلاف وقت شما در آشپزی!

با خرید مایکروویو دیگر نیاز به استفاده از روش های سنتی تر مانند فر ندارید. زیرا هم جای کمتری اشغال می کند و هم باعث داغ شدن محیط آشپزخانه نمی شود. برخی از مدل های مایکروویو به فناوری هایی از جمله پختن با بخار، پختن با تاخیر یا همان تایمر، پخت ترکیبی و کانوکشن و پخت گریل مجهز هستند و آشپزی را بیش از بیش برای شما ساده و سریع می کنند.
برخی از مدل های این دستگاه به فناوری هایی مانند اینورتر که در یخچال ها وجود دارند، مجهز هستند که مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های برق را برای شما بشدت کاهش می دهند. قیمت این دستگاه با توجه به حجم، امکانات و تکنولوژی های موجود در آن متغیر است.

سامسونگ، ال جی، دوو، توکار، بوش، پاناسونیک و پارس خزر از بهترین مارک های ایرانی و خارجی مایکروویو در بازار هستند که پیشنهاد می کنیم انتخاب و خرید خود را از میان این برندهای محبوب و شناخته شده انجام دهید.

در استفاده از مایکروفر چه نکاتی را باید بدانیم؟

مایکروویو نیز مانند هر وسیله برقی دیگری نیازمند رعایت برخی نکات در استفاده از آن است. زمانی که قصد طبخ غذا را دارید، باید به این مورد دقت کنید که حرارت باید به تمام قسمت های غذا به طور یکسان برسد. چرا باید به این مورد توجه کنید؟ زیرا ممکن است پس از پخت، میکروب های مضر در غذا باقی بمانند، زیرا غذا به طور یکنواخت و به درستی گرم نشده است. پس هنگامی که قصد دارید غذا را در مایکروویو طبخ یا داغ کنید، حتما آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم بندی کنید تا به خوبی حرارت ببیند.

راهنمای خرید آون توستر

آون توستر چیست؟ چه کاربردی دارد؟

آون توستر در حقیقت یک نسخه ضعیف تر از مایکروویو است که تنها از لحاظ ظاهری می تواند به مایکروفر شبیه باشد. مدل های مختلف این دستگاه به امکانات مختلفی از جمله کلیدهای کنترل و تایمر، جوجه گردان و تنظیم حرارت مجهز هستند.
این دستگاه در حجم های مختلفی وجود داشته و هرچه حجم آن بالاتر باشد، مواد غذایی بیشتری را در خود جا می هد. یکی از مهمترین معایب آون توستر، مصرف بالای برق و داغ شدن بدنه است که در مایکروفر کمتر شاهد آن هستیم.

آون توستر پارس خزر، بوش، تکنو، فلر، ال جی، اسنوا، سامسونگ، اپکس، المیرا، آ ای سی، آ اسه، بلک اند دکر، برتینو، پاناسونیک، سانی، جنرال و دلونگی از برند های باکیفیت بازار هستند که پیشنهاد می کنیم انتخاب و خرید خود را از میان این مارک های محبوب و شناخته شده انجام دهید.

یک توستر مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

داشتن یک درب شیشه ای و نسوز، جهت مشاهده مواد غذایی و روشن یا خاموش نمودن دستگاه و وجود یک سینی باعث می شود تا تجربه بهتری از پخت و پز غذا با این وسیله داشته باشید. همچنین وجود جوجه گردان به شما در پخت جوجه و کباب کمک زیادی می کند. قطعا وجود امکانات مختلف در قیمت و هزینه شما برای تهیه این محصول تاثیر گذار خواهد بود. بعد از پخت می توانید بلافاصله غذا را میل کرده یا همان طور گرم در یک سوفله خوری نگه دارید تا زمان مصرف آن فرا رسد.

بین مایکروویو و آون توستر کدام یک را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم، با خرید آون توستر و مایکروویو می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن انواع مواد غذایی همچون پیتزا، کیک، شیرینی را پخته و آماده کنید. باید بدانید که از لحاظ امکاناتی معمولا مایکروفر قابلیت ها و گزینه های بیشتری نسبت به آون توستر ها دارد. بنابر این خرید آون توستر گزینه مقرون به صرفه تری محسوب می شود.

از لحاظ کارایی قطعا مایکروفر گزینه بهتری است اما باید بدانید در سالیان اخیر متخصصان مختلفی نسبت به خطرات استفاده از مایکروفر هشدار داده اند، زیرا این وسیله از اشعه مایکرو برای داغ کردن استفاده می کند که برای سلامتی انسان مضر است. اگر این مورد برای شما اهمیت دارد، قطعا توستر گزینه بهتری محسوب می شود. همچنین یکی از مهمترین معایب توستر داغ شدن بیش از حد بدنه آن است، چیزی که در مایکروفر آن را نمی بینیم!

همچنین آون توستر ها بعد از پخت و پز و استفاده بسیار راحت تر تمیز می شوند. انتخاب بین مایکروویو و آون توستر به عهده شما است تا با توجه به نیازها و بودجه خود، یکی از آن دو را انتخاب کنید.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha