۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
۲ واحد صنعتی در استان سمنان افتتاح شد| تقدیر از تولیدکنندگان دیار قومس
بازار گزارش می دهد؛

۲ واحد صنعتی در استان سمنان افتتاح شد| تقدیر از تولیدکنندگان دیار قومس

سمنان- معاون وزیر صمت دو واحد صنعتی را با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی سمنان افتتاح کرد، این واحدها در بخش پارچه و همچنین مواد شیمیایی فعالیت خواهند داشت.

بازار، گروه استان‌ها: همزمان با هفته صنعت و معدن استان سمنان به فاصله ۲۴ ساعت مجدداً میزبان علی رسولیان معاون وزیر صمت و رئیس شهرک های صنعتی کشور بود تا در مراسم افتتاح دو واحد صنعتی و همچنین همایش تجلیل از صنعتگران نمونه استان سمنان حضور پیدا کند.

در این سفر که ادامه سفر روز قبل رسولیان به استان سمنان محسوب می شود دو واحد صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفتند علی تشنه دل رئیس سازمان صمت استان سمنان درباره این واحد ها به خبرنگار بازار، گفت: واحد تولیدی دانش بنیان روشنا آب آوش در سمنان فعال در زمینه تولیدات شیمیایی با ظرفیت تولید سالانه ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن یکی از واحد های تولیدی در بخش صنعت بود که امروز در شهرک صنعتی سمنان افتتاح شد.

در این سفر که ادامه سفر روز قبل رسولیان به استان سمنان محسوب می شود دو واحد صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت

تشنه دل با بیان اینکه این واحد با سرمایه نزدیک به ۸۰ میلیارد تومانی، ۳۵ شغل مستقیم ایجاد کرده است، ابراز کرد: دیگر کارخانه ای که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت شرکت دُربافت در سمنان با سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد تومانی بود که قرار است در زمینه تولید پارچه و مصنوعات بافتی فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه این شرکت ظرفیت تولید سالانه یکهزار و ۱۵۰ تن پارچه گردباف را دارد، ابراز کرد: این واحد نیز ۳۵ شغل مستقیم به ظرفیت ایجاد مشاغل صنعت استان سمنان افزوده است همچنین این واحد های با ارائه تسهیلات و سرمایه خصوصی ایجاد شده اند.

۲ واحد صنعتی در استان سمنان افتتاح شد| تقدیر از تولیدکنندگان دیار قومس

ایجاد ۲ واحد تولیدی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز درباره این واحد ها گفت: واحد صنعتی دُر بافت سمنان که با سرمایه ‌گذاری بیش از ۲۳۹ میلیارد ریال در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و زیربنا دو هزار و ۸۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی سمنان احداث و در تیرماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید و ظرفیت تولید یک هزار و ۱۵۰ تن انواع پارچه و کالاهای کش‌باف و قلاب‌باف در سال را دارد و برای ۳۵ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

محمد رضا باقری افزود: واحد صنعتی روشنا آب آوش که با سرمایه ‌گذاری حدود ۹۴۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و زیربنا ۸۵۰ مترمربع در شهرک صنعتی سمنان احداث و در تیرماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده و ظرفیت تولید ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن پلی‌آلومینیوم کلراید در سال را دارد و برای ۳۵ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

وی در حاشیه بازدید معاون وزیر همچنین به خبرنگاران گفت: با پیگیری‌های انجام شده و فراهم کردن مقدمات لازم نظیر محصور کردن منطقه و ایجاد کنترل دوربینی، ایجاد ساختمان گمرک و انبار سرپوشیده و روباز گمرکی و بقیه موارد تاییدیه صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان اخذ شد از سوی دیگر باید تاکید کرد منطقه ویژه اقتصادی سمنان دارای یکهزار هکتار اراضی در اختیار است که در ۱۰ کیلومتری شرق شهر سمنان واقع است.

تلاش برای احیای واحد های راکد
علی رسولیان، معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در همایش تقدیر از صنعتگران استان سمنان نیز حضور یافت و در این مراسم با بیان اینکه کد گمرکی منطقه ویژه سمنان که صادر شد، امری بسیار ارزشمند است، گفت: پل روگذر شهرک صنعتی سمنان که سال های زیادی معطل مانده بود، به همت مسئولان و سفر رئیس جمهنور به استان در حال اجرا است.

ایجاد ساختمان گمرک و انبار سرپوشیده و روباز گمرکی در سمنان

رسولیان با بیان اینکه تلاش های انجام شده و احیای ۴۰ واحد راکد و بازگشت مجدد به‌چرخه تولید در استان که از سیاست های ویژه ریاست‌ است، ابراز کرد:سطح‌ سرمایه گذاری ثابت در بخش های مختلف در کشور به همراه‌ کمبود نقدینگی اتفاق افتاده که‌ باید به این‌ مهم‌ توجه‌ کنیم.

وی با بیان اینکه بهره وری پایین از دیگر معضلات و آسیب هایی است که در حوزه صنعت و معدن با آن‌ مواجه هستیم که ضرورت دارد به سمت‌ افزایش بهره وری گام برداریم، افزود: نفوذ فناوری در صنعت ما نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته اما هنوز با ایده آل ها فاصله دارد که باید در این زمینه تلاش صورت‌ گیرد از سوی دیگر توسعه صادرات امری است که‌ امروز حائز اهمیت است.

۲ واحد صنعتی در استان سمنان افتتاح شد| تقدیر از تولیدکنندگان دیار قومس

استفاده از پساب
معاون وزیر صمت با بیان اینکه حذف امضاهای طلایی و رانت‌های موجود باید در راستای شفافیت و توسعه و تقویت‌ عرصه صنعت در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: افزایش تولید و افزایش حجم تجارت خارجی کشور امری مثبت و ارزشمند است از سوی دیگر در استان سمنان تقاضا برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی در حال افزایش است و ۷۵ هکتار زمین‌طی ۳ ماهه سال جاری به متقاضیان واگذار شده که‌ نشان‌ از حرکت‌ صنعت‌ به سمت‌ استان دارد.

رسولیان تاکید کرد: ما تلاش های خود را در حوزه‌ حمایت از سرمایه گذاران و فرآهم آوردن خدمات و امکانات اولیه از جمله آب، برق، گاز و ...به کار گرفته ایم و در بحث تامین‌ آب نیز مقوله استفاده از پسآب در دستور کار است لیکن امیدواریم با تحقق فرآیند استفاده از پساب، می توان طرح احداث یک شهرک‌ معدنی فعال را در استان سمنان‌ پیاده سازی کرد.

حمایت از تولیدگران
استاندار سمنان نیز در این نشست که با تقدیر هفت فعال شامل دو فرد فعال بخش صنعت و پنج واحد تولیدی همراه بود گفت: امروز با پیگیری های انجام شده برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان، کد گمرکی صادر شده است که در راستای تقویت صنعت و صادرات تاثیرگذار خواهد بود همچنین باید تاکید کرد که منطقه ویژه اقتصادی سمنان، در زمینی به وسعت یک هزار هکتار استقرار یافته که تاکنون ۲۹۵ هکتار آن عملیاتی شده است.

تلاش های خود را در حوزه‌ حمایت از سرمایه گذاران و فرآهم آوردن خدمات و امکانات اولیه از جمله آب، برق، گاز و ...به کار گرفته ایم

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه حفظ واحدهای موجود و اشتغال و سپس جذب سرمایه گذار در حوزه صنایع کم آب بر، از سیاست های ما در استان است، ابراز کرد: ۵۷ هزار تُن کالا با ارزش بیش از ۲۵ میلیون تومان از استان سمنان در سه ماهه سال جاری به ۲۵ کشور دنیا صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه استفاده از پساب شهر سمنان برای تامین آب ویژه شهرک صنعتی و صنایع موجود، تلاش ها در حال انجام است، افزود: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸ و در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، در ۳ ماهه سال جاری، ۳۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است همچنین پل روگذر شهرک صنعتی سمنان، از پروژه هایی بود که سالها معطل باقی مانده بود که در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و کارگران، روند اجرایی تکمیل این پل مجدد در حال انجام است.

در این همایش واحد ها و افراد فعال در زمینه صنایع استان سمنان مورد تقدیر قرار گرفتند همچنین رسولیان از چند واحد تولیدی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان بازدید کرد تا دومین روز سفر وی به سمنان در همین نقطه به پایان برسد.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha