۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
افزایش ۵ درصدی ظرفیت تولید نیروگاه ری

افزایش ۵ درصدی ظرفیت تولید نیروگاه ری

مدیرعامل نیروگاه ری گفت: با تعمیر یک واحد نیروگاه ری حدود ۵ درصد به ظرفیت آن افزوده شد.

به گزارش بازار، حمید بادرستانی افزود: با همت یک شرکت دانش بنیان و ساخت قطعات مربوطه برای یک واحد نیروگاهی که چند سال پیش از مدار خارج شده بود ۵ درصد به ظرفیت تولید نیروگاه افزوده شد.

وی گفت: برای تامین این قطعات از خارج می‌بایست حداقل ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد، اما ساخت این قطعات در داخل با یک میلیارد تومان به سرانجام رسید.

مدیرعامل نیروگاه ری همچنین ادامه داد: با وجود گرمای هوا و ضرورت تامین برق، این نیروگاه می‌تواند در یک شبانه روز برق دو ساعت شهر تهران را تامین کند و همچنین نقش زیادی در تامین و تثبیت ولتاژ صنایع جنوب تهران را دارد.

وی افزود: سوخت اصلی نیروگاه ری، گاز است به نحوی که بیش از ۹۵ درصد مصرف آن گاز می‌باشد و امکان استفاده از سوخت مازوت را ندارد لذا این نیروگاه حداقل آلایندگی را دارد.
مدیرعامل نیروگاه ری گفت: نیروگاه ری با قدمت حدود ۵۰ سال و دارای ۲۰ واحد نیروگاهی است و ظرفیت تولید (راندمان) آن ۲۴ درصد است.

بادرستانی همچنین ادامه داد: متخصصان این نیروگاه در برخی مواقع در دمای بالای ۲۰۰ درجه با بستن کوله پشتی یخ و خیس کردن لباس‌های خود برای تعمیرات اقدام می‌کنند که جا دارد برای برقی که با این شرائط تولید می‌شود هموطنان مدیریت مصرف بیشتری داشته باشند.

معاون مهندسی نیروگاه ری نیز گفت: از سال گذشته طرح نوسازی نیروگاه در دستور کار قرار گرفته است و واحدهای نیروگاهی جدید آن تا سال ۱۴۰۳ وارد مرحله تولید خواهند شد.

مهدی تاجیک افزود: با ورود این واحدها راندمان فعلی نیروگاه به حدود ۵۰ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: پس از ورود واحدهای جدید، با مقدار سوختی که هم اکنون برای تولید ۵۰۰ مگاوات مصرف می‌کنیم می‌توانیم دو و نیم برابر تولید فعلی یعنی حدود ۱۲۰۰ مگاوات، برق تولید کنیم.

معاون مهندسی نیروگاه ری افزود: حدود ۹۰ درصد تجهیزات نوسازی نیروگاه از طریق شرکت‌های دانش بنیان داخلی از جمله شرکت مپنا تامین خواهد شد که با این اقدام حداقل ۱۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد شد.

گفتنی است نیروگاه گازی ری در جاده قدیم قم در باقرشهر در ۷ کیلومتری شهرری و در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha