۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
صنعت پشم‌ریسی ملایر احیا شود| لزوم توجه به صنعت صادرات محور
نماینده مردم ملایر در مجلس:

صنعت پشم‌ریسی ملایر احیا شود| لزوم توجه به صنعت صادرات محور

همدان - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه پشم‌ریسی و فرشبافی یک صنعت صادرات محور را از دست داده‌ایم، گفت: صنعت پشم‌ریسی ملایر باید احیا شود.

به گزارش بازار؛ حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در نشست کمیته دامپروری شهرستان ملایر اظهار کرد: از این حوزه می‌توان برای تقویت تولید و اشتغال شهرستان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه پشم‌ریسی و فرشبافی یک صنعت صادرات محور را از دست داده‌ایم، بیان کرد: باید برای احیای این صنعت دستگاه‌های متولی در کنار بخش خصوصی و بسیج سازندگی پای کار بیایند و از نیروی کار به ویژه زنان تحت پوشش و سرپرست خانوار در روستاها در این صنعت به کار گرفته شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای احیای صنعت پشم‌ریسی در ملایر شد و بر لزوم ارائه آماری واقعی از دام سیک، دام مازاد، حذفی، پشم‌ریسی و پلاک‌کوبی دام سبک به منظور انجام اقدامات تکمیلی در این حوزه تاکید کرد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه نباید در این حوزه از ظرفیت تشکل‌ها، تعاونی‌ها و بخش خصوصی غافل شد، بیان کرد: درب اتاق مسئولان باید همیشه به روی بخش خصوصی باز باشد.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha