۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
لزوم ثابت ماندن قیمت نان در سراسر کشور
رئیس جمهور تاکید کرد

لزوم ثابت ماندن قیمت نان در سراسر کشور

رئیس جمهور گفت: اراده و تصمیم دولت، بهینه‌سازی و منطقی کردن نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است.

به گزارش بازار، در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، روند و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا) در استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره دستاوردهای اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان، مطرح و اعلام شد که تاکنون ۵۷ درصد نانوایی‌های کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و قرار است تا پایان تیر، این رقم به ۱٠٠ درصد برسد.

بر اساس همین گزارش، برآوردهای نخست نشان می‌دهد تاکنون ۴٠ درصد یارانه آرد به ارزش سالانه معادل ۵٠ هزار میلیارد تومان به‌صورت نان به مردم داده نمی‌شد و هدر می‌رفت، اما از این پس و در نتیجه اجرای این طرح، به‌ صورت حقیقی و در قالب خدمات دیگر به مردم بازمی‌گردد.

در گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، آثار مثبت و سازنده حکمرانی مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات به‌ عنوان یکی دیگر از ویژگی‌ها و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح شد که نشان می‌دهد دولت هم‌اکنون اشراف کامل‌تری بر میزان هدر رفت یارانه‌ها در زنجیره تأمین آرد و نان به‌دست آورده است.

رئیس جمهور در این نشست، بار دیگر بر لزوم ثابت ماندن قیمت نان در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، اصلاح زیرساخت‌ها و روش‌های پرداخت یارانه آرد و نان است و به هیچ عنوان، افزایش قیمت نان مطرح نبوده است و نخواهد بود.

رئیسی اظهار داشت: موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها و شفاف‌سازی، در نظر گرفته و اجرایی شود.

رئیس جمهور، تصریح کرد: اراده و تصمیم دولت، بهینه‌سازی و منطقی کردن نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است و این طرح، پیگیری خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha