۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
رشد تراکنش‌ها در خرداد؛ سهم کارتخوان‌ها از تراکنش‌ها چند درصد است؟
پژوهشکده پولی و بانکی بررسی کرد؛

رشد تراکنش‌ها در خرداد؛ سهم کارتخوان‌ها از تراکنش‌ها چند درصد است؟

۳ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تراکنش در خرداد امسال از طریق بیش از ۸.۵ میلیون کارتخوان فروشگاهی، ۱۴۴ هزار ابزار موبایلی و ۴۰۲ هزار ابزار پذیرش اینترنتی انجام شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در شرایطی که طبق اعلام شرکت شاپرک، در خردادماه سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به اردیبهشت ماه، بیش از ۴ درصد رشد داشته است. این در حالی است که این رقم نسبت به خردادماه سال گذشته، بیش از ۱۱ درصد بیشتر شده است.

در این میان، تغییرات مبلغی تراکنش ها نیز بیان گر افزایش ۸.۶۰ درصدی نسبت به ماه قبل و رسیدن به رقم ۷,۲۵۱,۳۶۵,۶۸۶ میلیون ریال است. این در شرایطی است که رقم مذکور نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ (خردادماه)، بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر در سومین ماه سال، بیش از ۹۲ درصد از کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ به گونه ای که بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در خرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، کارتخوان فروشگاهی با ۹۲.۲۹ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با ۴.۸۲ درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با ۲.۸۹ درصد، در رتبه های بعدی قرار دارند.

رشد تراکنش‌ها در خرداد؛ سهم کارتخوان‌ها از تراکنش‌ها چند درصد است؟

همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته، نشان می دهد تعداد ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه قبل با افت همراه بوده؛ به گونه ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در خردادماه امسال با رشد ۳.۲۹ درصدی نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۱ به رقم ۴۰۲,۹۸۹ رسیده است.

بنابراین مجموع تعداد این ابزارها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در سومین ماه سال به رقم ۹.۰۷۸.۵۸۸ رسیده که نسبت به ماه قبل، ۰.۹۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در خردادماه ۱۴۰۱، نشان می دهد سهم کارتخوان های فروشگاهی از بازار ۹۳.۹۷ درصد بوده است که این میزان در ماه قبل، ۹۴.۰۴ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در سومین ماه بهار ۱۴۰۱، به ۱.۵۹ درصد رسیده که نسبت به دومین ماه سال، کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha