۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
توزیع یک میلیون بسته لبنی به نیازمندان با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

توزیع یک میلیون بسته لبنی به نیازمندان با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان

رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع یک میلیون بسته های لبنی به نیازمندان به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش بازار، سید پرویز فتاح در حاشیه مراسم «توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانوار نیازمند» اظهار کرد: در طول دوره شروع بیماری کرونا تقریبا هر سه ماه یک بسته معیشتی توسط بنیاد توزیع شد و آخرین بسته که شامل اقلام برنج، روغنی و ماکارونی و... بود از بهمن ماه آغاز شد و تا خرداد ماه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته توزیع شد.

فتاح ادامه داد: برای تابستان ۱۴۰۱ باتوجه به شرایطی که بعد از حذف ارز ترجیحی پیش آمد و قیمت لبنیات افزایش یافت و احساس شد تولیدکنندگان دچار مشکل شدند به این فکر رسیدیم که هم از تولید و هم از کارخانجات لبنی حمایت کنیم و هم بتوانیم بسته لبنی را توزیع کنیم و در نهایت اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نخستین بار است که این اتفاق می‌افتد و یک میلیون بسته تولیدات لبنی توزیع می‌شود و اجرای این مرحله از اول تیر ماه شروع شده است و تا شهریور ادامه پیدا خواهد کرد و در همه استان‌ها توزیع می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص جامعه هدف جهت توزیع یک میلیون بسته لبنی، گفت: اولویت توزیع بسته‌ها با خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و برخی مناطق محروم در کشور است.

وی تصریح کرد: هر بسته لبنی حدود ۱۲ کیلو است و انواع لبنیات در آن وجود دارد.

فتاح با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای توزیع بسته‌های لبنی افزود: در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها سردخانه پیش بینی شده است تا مشکلی به وجود نیاید.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ارزش ریالی هر بسته ۶۰۰ هزار تومان محاسبه شده و قیمت تمام شده طرح ۶۰۰ میلیارد تومان است.

فتاح ادامه داد: تاکنون باتوجه به نظرسنجی‌هایی که از استان‌ها انجام شده طرح پیشرفته خوبی را داشته است و رضایت مندی خانواده‌هایی که این بسته را دریافته کرده اند بالا بوده است.

فتاح تصریح کرد: با وزارت بهداشت نیز هماهنگی انجام شده و ارزیابی آن‌ها این است که از نظر میزان اثربخشی بسته غذایی، پروتئین، کالری بهتر از بسته‌های قبلی است که با این شرایط و پس از ارزیابی طرح در شهریور ماه می‌توان طرح را در مراحل بعد ادامه داد.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha