۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
آماده‌سازی پایانه مسافری دریایی بوشهر تا پایان مرداد

آماده‌سازی پایانه مسافری دریایی بوشهر تا پایان مرداد

در پی برگزاری جام جهانی فوتبال و توسعه صنعت گردشگری پایانه مسافربری دریایی بندر بوشهر تا پایان مرداد امسال آماده می‌شود.

به گزارش بازار، محمد شکیبی مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اعلام این خبر افزود: در پی برگزاری جام جهانی فوتبال و توسعه صنعت گردشگری پایانه مسافربری دریایی بندر بوشهر تا پایان مرداد امسال آماده می‌شود و علاوه بر این، بخش خشکی پایانه شامل سالن مسافری هم تا پایان مهر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

محمد شکیبی نسب ادامه داد: استفاده از اسکله LNG و هتل ۵ ستاره نخل به عنوان ظرفیت موجود در بندر کنگان نیز یکی از گزینه‌های پیش‌رو و در حال بررسی است تا شاهد جابجایی مسافران از آن طریق به بندر دوحه باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه در بخش مسافر، کالا و تجهیزات باید تقاضا بررسی شود، عنوان کرد: شناورهای دریایی امکان جابجایی کالا و مسافر را خواهند داشت و علاوه بر این، درخواست‌هایی از سوی کشتی‌های کروز به منظور فعالیت در بازه زمانی جام جهانی ارائه شده است.

شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه درخواست فعالیت کشتی‌های کروز در حال بررسی و اطلاعات کشتی‌ها در حال اخذ است، اظهار داشت: برخی از فعالان اقتصادی قصد دارند کشتی‌های خارجی را به صورت چارتر اجاره کنند تا در طول جام جهانی فعالیت کرده و در خط کشتیرانی بوشهر-دوحه اقدام به فعالیت و جابجایی مسافر کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به اینکه، همزمان از ظرفیت شناورهای سنتی به منظور صادرات و جابجایی مواد غذایی به قطر استفاده خواهیم کرد، گفت: تنها مساله در مورد جابجایی مواد غذایی از طریق شناورهای سنتی مربوط به قرنطینه نباتی و استاندارد است و با لحاظ این موارد مشکلی وجود نخواهد داشت و در حال حاضر بندر الرویس آماده پذیرش است.

وی با تاکید بر اینکه چه در بخش جابجایی مسافر از طریق شناورهای کروز، چه در بخش جابجایی مسافر و بار از طریق شناورهای رو-رو پسنجر و چه جابجایی کالا از طریق شناورهای سنتی شاهد بهترین پشتیبانی از جام جهانی فوتبال در قطر خواهیم بود، اظهار کرد: سعی خواهیم کرد بهترین همکاری را با کشور دوست و همسایه خود یعنی قطر داشته باشیم و در عین حال به بهترین شکل ممکن از فرصت اقتصادی برای کشور استفاده کنیم.

استان بوشهر در فاصله ۱۶۰ کیلومتری کشور قطر قرار دارد و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فرصت مناسبی برای میزبانی بوشهر از گردشگران در سفر به این کشور و تماشای مسابقات فوتبال است.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha