۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
فعالیت‌های تجاری کرمانشاه با عراق تنها از مرز پرویزخان انجام می‌شود
مدیرکل گمرک کرمانشاه:

فعالیت‌های تجاری کرمانشاه با عراق تنها از مرز پرویزخان انجام می‌شود

کرمانشاه - مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: فعالیت‌های تجاری استان با عراق اکنون تنها از طریق مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرکات کرمانشاه، خلیل حیدری اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن ایجاد محدودیت‌های تردد مرزی، عراق فعالیت‌های تجاری خود را با ایران محدود کرده است.

وی اظهار داشت: به دلیل این محدودیت از بین گمرکات مرزی خسروی و پرویزخان و بازارچه‌های مرزی سومار، شوشمی و شیخ صله، تنها گمرک مرزی پرویزخان در حال تبادل کالا با عراق است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در یک ماه سپری شده از سال جاری ۱۱۲ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۲۳۳  دلار کالا به وزن ۲۸۴ هزار و ۴۱۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد، گفت: ۶۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۶۷۱ دلار با وزن ۱۹۱ هزار و ۶۷۵ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه و پرویزخان اظهار و صادر شده است.

حیدری ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۴۴ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۵۲۷ دلار کالا با وزن ۹۳ هزار و ۱۱۷ تن از طریق مرز پرویزخان به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را رب گوجه فرنگی، هندوانه تازه، پنیر، فرآورده‌های مخصوص تغذیه کودکان شیرخوار، خربزه، سیب تازه، شیر و خامه شیر که میزان مواد چرب آن مساوی یک درصد یا کمتر باشد، بیسکویت‌هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده‌اند، خیار و خیار ترشی تازه یا سردکرده، کولرهای آبی خانه با هوا دهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، بادمجان تازه یا سرد کرده، انواع شیر و خامه و گریدلوله به صورت پودر اعلام کرد. 

کد خبر: ۱۵٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha