۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
۷۰ درصد صادرات زنجان به ترکیه انجام می شود
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

۷۰ درصد صادرات زنجان به ترکیه انجام می شود

زنجان-رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه ویروس کرونا باعث شده صادرات استان زنجان کاهش یافته است، گفت: ۷۰درصد از صادرات استان زنجان به کشور ترکیه است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رنگ رونا ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: شیوع ویروس کرونا در کنار لطمه زدن به سلامت و بهداشت مردم، بخش اقتصادی کشور و به تبع استان را نیز دچار لطماتی کرده است.

وی اظهار کرد: شیوع کرونا باعث شده تا صادرات استان دچار مشکل و آسیب شود چرا که مرز ایران و ترکیه بسته شد و این برای صادرات و اقتصاد خوب نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، با بیان اینکه ویروس کرونا باعث شده صادرات این استان به ترکیه کاهش داشته باشد، ابراز داشت: ۷۰درصد از صادرات استان زنجان به کشور ترکیه است.

رنگ رونا افزود: امیدواریم با ریشه کنی بماری کرونا شاهد باز شدن مرزها باشیت تا تحول خوبی در اقتصاد و صادرات استان رخ دهد.

وی  با بیان اینکه عمده کالای صادراتی این استان شمش روی است، تاکید کرد: صادرات این کالا در اقتصاد استان تحول عظیمی ایجاد می کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، تصریح کرد: با توجه به شیوع این ویروس، فعالیت واحدهای اقتصادی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط یا به صورت کامل متوقف شده و یا به صورت نیمه تعطیل درآمده است.

رنگ رونا گفت:  صاحبان کسب و کارها اعم از هتلداران، فعالان حمل و نقل داخلی و بین المللی، رستوران ها و برخی فعالیت های خرد اقتصادی دچار مشکل شده اند که باید دستگاههای اجرایی دست این واحدهای و مراکز را بگیرند.

وی ابراز کرد: برای استان زنجان مرز ترکیه از اهمیت بسیار اهمیت دارد و برای حل این مشکلات موجود نیازمند همکاری و تعامل همه جانبه فعالان اقتصادی و دولتمردان هستیم.

کد خبر: ۱۵٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha