آماده حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هستیم
وزیر اقتصاد:

آماده حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: مجوزها و موانع مانع قد کشیدن شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در اقتصاد شده است.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با حضور در نمایشگاه دائمی فناوری‌های ایران‌ساخت از دستاوردهای حوزه فناوری های نرم و اقتصاد دیجیتال بازدید و از برنامه حمایت از تولید دانش بنیان وزارت امور اقتصادی و دارایی رونمایی کردند.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که اقتصاد ایران در مسیر دانش بنیان شدن قرار گرفته است ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در این مسیر عمدتاً به توانمندی‌ها و تلاش‌هایشان متکی بوده‌اند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مسیر حمایت‌های ارزشمندی را صورت داده است. اما در ادامه راه توسعه این شرکت‌ها و به منظور تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری، می‌باید وزارتخانه‌های تولید محور و دارای ابزارهای سیاستگذاری اقتصاد، نقشی گسترده ایفا کنند.

وی افزود: حوزه‌هایی چون تسهیل‌گری، مقررات زدایی، در اختیار قرار دادن بازار بزرگ وزارتخانه‌ها به عنوان یک مشتری بالقوه برای محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، از محورهایی است که به رونق کمی، کیفی و گستردگی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کمک می‌کند، ضمن آن‌که ایده مترقی اعطای اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان را محقق کنیم، باید دسترسی شرکت‌های دانش بنیان به اعتبارات در کشور را افزایش دهیم و به جای این که به سوی وثایق و تضامین سنتی بروند، بتوانیم استانداردهای مربوط به ارزش گذاری دارایی آن‌ها را تغییر دهیم.

خاندوزی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و خلاق فعال در حوزه فناوری‌های نرم و اقتصاد دیجیتال دستاوردها و محصولات ارزشمندی را تولید و عرضه کرده اند، اما به دلیل وجود نظامات اجرایی و مدیریتی، مجوزها و موانع مانع قد کشیدن آن‌ها در اقتصاد شده است. دستور کار ما در حوزه سیاستگذاری اقتصادی این است که ماهی‌های کوچک در دریای اقتصاد دانش بنیان رشد کنند و نهال‌های کوچک این اقتصاد به سروهای تنومندی تبدیل شوند. امیدواریم که به زودی شاهد باشیم این مجموعه ها، سهم قابل توجه تری از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهند.

در این رویداد تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی با رویکرد ایفای نقش فعال این وزارتخانه در جهش تولید دانش‌بنیان به امضا رسید. با توجه به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، ظرفیت جدیدی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور ایفای نقشی فعال در توسعه زیست بوم دانش بنیان کشور فراهم شده است.

به منظور بهره گیری حداکثری از این فرصت در جهت دستیابی به هدف توسعه تولید دانش بنیان، پیش نویس آئین نامه با عنوان «آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان در حوزه اقتصاد» بین این وزارتخانه و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به امضا رسید.

این تفاهم نامه با هدف توسعه تقاضا برای محصولات فناورانه داخلی، وزارت امور اقتصادی و دارایی معاونت سیاست گذاری اقتصادیتدوین شده و وزارت اقتصاد و دارایی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، بسته تسهیل اجرای پروژه های پیشران در حوزه تامین مالی، مالیات، گمرک و سایر سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی را تهیه و اجرا می کند.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha