۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
بانک‌هایی که سقف رشد ترازنامه خود را رعایت نکنند جریمه می‌شوند
رئیس‌کل بانک‌مرکزی:

بانک‌هایی که سقف رشد ترازنامه خود را رعایت نکنند جریمه می‌شوند

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: رشد مقداری ترازنامه بانک‌ها از ۱.۵ تا ۲.۵ درصد در نظر گرفته شده است و بانکی که این مهم را رعایت نکند مشمول سپرده قانونی بالاتر می‌شود.

به گزارش بازار به نقل روابط عمومی بانک مرکزی، علی صالح آبادی درباره کنترل رشد مقداری ترازنامه بانک‌ها و برنامه‌های انضباطی این بانک خاطرنشان کرد: رشد مقداری ترازنامه بانک‌ها از ۱.۵ تا ۲.۵ درصد در نظر گرفته شده است، براین اساس برای برخی بانک‌ها ۱.۵ درصد و ۲.۵ درصد برای بانک‌ها بسته به شرایط آن بانک و شاخص‌های موجود در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بانکی که این مهم را رعایت نکند مشمول سپرده قانونی بالاتر می‌شود و مواردی را داشتیم که سپرده قانونی آن‌ها تا ۱۳ درصد می‌تواند افزایش یابد.

صالح آبادی همچنین در خصوص سقف کارت به کارت و خرید روزانه اتباع افزود: در مجموع خدمات بانکی که به اتباع ارائه می‌شود سازوکار لازم و در قانون پیش بینی شده و اخیراً نیز از سوی مراجع ذی‌صلاح بخشنامه‌هایی در این باره صادر شده که اتباع بایستی کد یکتایی را از مرجع قانونی دریافت کنند و آن کد مبنای تمام خدمات دریافتی تبعه خارجی از شبکه تلقی می‌شود، از همین رو ما نیز تأکیداتی را در این خصوص به شبکه بانکی داشتیم.

صالح آبادی یادآور شد: برای اتباع خارجی به مانند ایرانیان، سقف کارت به کارت روزانه ۱۰ میلیون تومان است و این مهم برای اتباع و هموطنان هیچ تفاوتی ندارد.

وی تصریح کرد: سقف خرید روزانه اتباع نیز مانند ایرانیان ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر و برای هر کارت ۵۰ میلیون تومان است.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha