۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنعتی| توپ بازی‌های جام جهانی قطر در اردبیل با برند خاص تولید می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنعتی| توپ بازی‌های جام جهانی قطر در اردبیل با برند خاص تولید می‌شود

اردبیل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان صادرات محصولات صنعتی از گمرکات استان اردبیل نسبت به گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بخش صادرات غیرنفتی ۵۱۶ میلیون دلار فعالیت تجار و بازرگانان استان اردبیل بوده که ۶۰ درصد این صادرات را محصولات صنعتی نظیر ام. دی. اف، میلگرد، شمش، قطعات خودرویی و پلاستیک شامل می‌شود.

وی عمده کالاهای وارداتی را مواد اولیه و ماشین‌آلات واحدهای صنعتی اعلام کرد و گفت: در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» فعالیت هفت واحد دانش‌بنیان را شاهد هستیم و مجوز فعالیت ۶ واحد دانش‌بنیان در حوزه صنعت نیز صادر شده که امیدواریم با تکمیل زنجیره تولید، این شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنعت نیز فعالیت خود را آغاز کنند.

صدور مجوز بهره‌برداری یک‌هزار و ۱۷۰ واحد کوچک، متوسط و بزرگ در استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به نامگذاری اول تا دهم تیرماه به عنوان دهه «تولید و تجارت» تصریح کرد: در این دهه در کنار تجلیل از صنعتگران و تولیدکنندگان، افتتاح واحدهای صنعتی و تولیدی متعددی را نیز شاهد بودیم و سعی بر این بوده تا فعالان این عرصه بیش از گذشته مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

صادقی به صدور مجوز بهره‌برداری یک‌هزار و ۱۷۰ واحد کوچک، متوسط و بزرگ در استان اشاره کرد و افزود: در این مجموعه‌های تولیدی فرصت و زمینه اشتغال بیش از ۷۵ هزار نفر فراهم آمده است.

وی به ۲۷۰ واحد صنعتی پیشران در استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌جاری و سال آینده این واحدهای صنعتی پیشران با تأمین منابع مورد نیاز از طریق بخش خصوصی آماده بهره‌برداری و افتتاح خواهند شد.

توپ بازی‌های جام جهانی قطر در اردبیل با برند خاص تولید می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حوزه تولید و صادرات به دقت مورد رصد قرار می‌گیرد و استان اردبیل که به قطب تولید محصولات شاخص صنعتی در بخش شیرآلات بهداشتی، ام. دی. اف، قطعات خودرویی و فولاد تبدیل شده، آمادگی صادرات و برندسازی را به سایر کشورها خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ۴۰ درصد ام. دی. اف کشور در استان اردبیل تولید شده و با برند معروف به ترکیه و سایر کشورها صادر می‌شود.

صادقی گرمی را قطب تولید شیرآلات بهداشتی با ظرفیت سه میلیون عدد در طول سال عنوان کرد و ادامه داد: توپ بازی‌های جام جهانی قطر در اردبیل با برند خاص تولید می‌شود و ۲ واحد خودروسازی و کامیون‌سازی نیز در اردبیل و مشگین‌شهر در صنعت خودرویی فعالیت دارند.

۵۸ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تأمین نیاز بازارهای داخلی به ویژه عقد قرارداد با وزارت کشور و دانشگاه‌ علوم پزشکی را در تولید و تأمین آمبولانس و خودروهای سنگین یادآور شد و بیان کرد: در یک سال اخیر ۵۸ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند و در ۱۹ شهرک، ناحیه صنعتی و بخش خصوصی توسعه طرح‌های صنعتی را شاهد هستیم.

صادقی نیر را قطب تولید آب‌های معدنی، خلخال را تولید محصولات معدنی، پارس‌آباد و مشگین‌شهر را قطب تولید محصولات زراعی و باغی با صنایع تبدیلی و نمین را قطب تولید صنایع چوبی معرفی کرد و گفت: توسعه متوازن صنعت در همه مناطق استان به عنوان هدف‌گذاری اصلی مد نظر قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با صدور مجوز بهره‌برداری از معدن مس و مولیبدن در مشگین‌شهر آغاز شده و این معادن به دلیل ارزش افزوده اقتصادی بالا در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

صادقی سهم صنعت را در اشتغال استان ۲۹ درصد اعلام کرد و افزود: این روند همچنان رو به جلوست و سعی ما بر این است تا اشتغال در بخش صنعت را به معنای واقعی مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در یک سال اخیر فرصت اشتغال ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در صنایع متنوع استان فراهم آمده و سعی بر این است تا این واحدهای تولیدی و صنعتی که عمدتا صنایع کوچک و متوسط هستند، مورد پشتیبانی جدی قرار گیرند.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha