فراوانی میوه داریم اما همچنان گران است
در گفتگو با بازار اعلام شد:

فراوانی میوه داریم اما همچنان گران است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: با وجود فراوانی میوه در تابستان اما همچنان گران هستند که متاثر از گرانی و تورم سایر بخش ها است.

اسدالله کارگر در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت بازار میوه و تره بار با اشاره به اینکه در ماه های اخیر دارای نوسانات زیادی در این صنف شاهد بودیم و قیمت میوه افت و خیزهای زیادی داشت، اظهار داشت: قیمت بالای میوه های نوبرانه بسیار طبیعی است و در تمام دنیا نیز به همین شیوه است اما به واسطه فراوانی محصول در مدت زمان کوتاه قیمت ها متعادل می شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما نیز در فصل بهار شاهد قیمت های نجومی برخی میوه های نوبر بودیم، افزود: اما قیمت محصولات خوشبختانه در زمان کوتاهی به دلیل وجود فراوانی محصول کاهش یافت و کنترل شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه برخی افزایش ها به دلیل تقاضای بالا افزایش یافت، بیان کرد: برخی از محصولات به دلیل افزایش تقاضا افزایش پیدا کرد که با برنامه ریزی صورت گرفته کنترل شد و در حال حاضر با قیمت بسیار مناسب در بازار عرضه می شود.

در حال حاضر بدلیل عدم آفت زدگی در محصولات کشاورزی با کمبود در هیچ محصولی روبرو نیستیم و فراوانی وجود دارد اما متاسفانه قیمت ها ارزان نشده است

کارگر گفت: افزایش قیمت میوه و تره بار متاثر از تورمی است که این روزها در بخش های مختلف شاهد آن هستیم .

وی با بیان اینکه تابستان فصل بهار میوه ها است، افزود: در فصل تابستان به واسطه وجود تنوع بسیاری از میوه ها بهترین فصل است و طبق سال های گذشته باید میوه ها در کنار فراوانی ارزان نیز می شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار خاطر نشان کرد: در حال حاضر بدلیل عدم آفت زدگی در محصولات کشاورزی با کمبود در هیچ محصولی روبرو نیستیم و فراوانی وجود دارد اما متاسفانه قیمت ها ارزان نشده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha